۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تمام خودروهای پلاک قزوین باید از پرداخت عوارضی محمدیه معاف شوند
کد خبر: ۳۴۳۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۹ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

تمام خودروهای پلاک قزوین باید از پرداخت عوارضی محمدیه معاف شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: طی پیگیری‌های انجام شده از وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تمام خودروهای دارای پلاک ۷۹ از پرداخت عوارضی در این منطقه معاف شوند که اجرای این مصوبه نیازمند سازوکار لازم است.

تمام خودروهای پلاک قزوین باید از پرداخت عوارضی محمدیه معاف شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مشکلات شهرک مهرگان طی جلسه‌ای با حضور فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، امام جمعه محمدیه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدبیگی در این جلسه اظهار کرد: مجلس یازدهم از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس امید نامیده شد؛ لذا اقدامات شبانه‌روزی در این حوزه در حال انجام است.

وی افزود: در طول این دو ماه فعالیت مجلس اقدامات بسیاری صورت گرفته است، ما قدردان اقدامات انجام شده هستیم؛ اما حل مشکلات زمان بر است؛ چراکه برخی از مسئولان گذشته کم کاری‌هایی داشته‌اند و نمی‌توان انتظار داشت در مدت چند روز یا چند ماه تمام آن مشکلات حل شود.

بزرگترین مشکل ما ناشی از خودتحریمی داخلی است

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما ناشی از خودتحریمی داخلی است که طی آن ظرفیت‌های درونی دیده نمی‌شود، کلید حل مشکلات در دستان کارگران و تولیدکنندگان و گام دومی‌هاست نه در دست کدخدامنشان؛ معتقدم باید این کلیدها را به کار بست تا مشکلات حل شود.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد به زودی شورای اداری با حضور استاندار قزوین و مسئولان استان با محوریت بررسی مشکلات مهرگان و راهکارهای حل آن برگزار شود تا با مصوبات دقیق و جدی گامی برای مردم این منطقه برداشته شود، لذا پیگیری لازم را در این حوزه خواهم داشت.

محمدبیگی بیان کرد: با توجه به مشکلات مردم این منطقه در حوزه عوارضی، در جلسه هفته پیش با استاندار این موضوع که دغدغه بسیاری از مردم است را گوشزد کردم تا پیگیری جدی‌تر در این حوزه انجام شود.

وی اضافه کرد: طی پیگیری‌های انجام شده از وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تمام خودروهای دارای پلاک 79 از پرداخت عوارضی در این منطقه معاف شوند، اجرای این مصوبه نیازمند سازوکار لازم است که باید هر چه سریعتر به کار گرفته شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون تغییر نرخ عوارضی از 1200 به 400 تومان برای تاکسی‌ها و ماشین‌های عمومی اعمال شده است، با این حال حل مشکل عوارضی مهرگان برای تمام خودروهای این منطقه را تا حصـول نتیجه به صورت جدی پیگیری خواهم کرد و در دیدار آتی با وزیر راه نیز این موضوع را متذکر خواهم شد.

گفتنی است؛ مشکلات ایجاد شده ناشی از عوارضی، کمبود مدارس و فضاهای درمانی و بهداشتی، ضرورت ایجاد حداقل 2 بانک، ضرورت استقرار برخی ادارات در مهرگان، زمین‌های آموزشی، ضرورت حضور بیشتر پلیس راهور و نیروی انتظامی در مهرگان از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان