۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال در شهرستان آوج
کد خبر: ۳۴۳۸۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۹ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای قزوین خبرداد

افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال در شهرستان آوج

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: برای پوشش بهتر شبکه‌های سراسری و استانی، راه‌اندازی ۱۲ فرستنده در دستور کار قرار گرفته که امروز ۶ فرستنده در شهرستان آوج به بهره برداری رسید.

افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال در شهرستان آوج

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ آئین افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال شهرستان آوج امروز(پنج شنبه) با حضور استاندار قزوین، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین و فرماندار آوج به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و به بهره برداری رسید.

سعید انبارلویی در آیین بهره‌برداری از فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی اظهار کرد: برای پوشش بهتر شبکه‌های سراسری و استانی در استان قزوین، راه‌اندازی ۱۲ فرستنده در دستور کار قرار گرفته است که امروز ۶ فرستنده به بهره برداری رسیده و ۶ فرستنده دیگر نیز در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در تلاش هستیم با انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری و تأمین اعتبارات لازم، شاهد انقلاب دیجیتالی در استان باشیم.


مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به توسعه و پوشش دیجیتال شهرستان آوج از سال 93 تا 99 گفت: شهرستان آوج با جمعیتی معادل 43 هزار و 787 نفر توسط 28 ایستگاه ماهواره‌ای تحت پوشش شبکه‌های صدا و سیما قرار دارد که طی سال های 93 و 94 دو ایستگاه گرمک و آبگرم از فرستنده آنالوگ به دیجیتال تغییر پيدا کرد.

وی اضافه کرد: با ادامه این روند در سال 96 نیز 14 ایستگاه دیگر شهرستان با جمعیتی معادل 24 هزار و 192 نفر، تحت پوشش فرستنده دیجیتال قرار گرفتند که با افزایش 55 درصدی، پوشش دیجیتال شهرستان به حدود 80 درصد افزایش پیدا کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در مراسم افتتاح این فرستنده‌ها در مجموع 6 ایستگاه (سنگاوین، چاه برف، دانک، منصور، نصرت آباد، کامشکان) با جمعیت 1809 نفر (4 درصد جمعیت شهرستان) نصب و راه‌اندازی شد.

گفتنی است؛ فرستنده دیجیتال شهرستان آوج شبکه‌های تلویزیونی (یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، نسیم، مستند، نمایش، افق، آی فیلم، پرس تی وی، ورزش، پویا، استانی و رادیو نمای استانی و ۱۷ رادیوی ملی و یک رادیوی استانی) را تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان