۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارائه خدمات متنوع و آزادی زندانیان در مرحله دوم کمک مومنانه/ در هر مرحله ۲۰هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۸۵۰ نویسنده: سرهنگ مهدی صادق‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۹ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اعلام کرد

ارائه خدمات متنوع و آزادی زندانیان در مرحله دوم کمک مومنانه/ در هر مرحله ۲۰هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در سه مرحله شامل؛ دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه پایانی صفر انجام می‌شود و از تنوع خدماتی از جمله توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه برخوردار است.

ارائه خدمات متنوع و آزادی زندانیان در مرحله دوم کمک مومنانه/ در هر مرحله ۲۰هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود

سرهنگ مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اجرای مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نهضت کمک مؤمنانه و ادامه داشتن آن‌، این امر در در سه مرحله در استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: قرارگاه نهضت کمک مؤمنانه در استان در سطح سپاه و استانداری شکل گرفته و دبیری آن به عهده‌ی بسیج سازندگی است و نواحی بسیج نیز به طور مجزا این نهضت را اجرا می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ابراز کرد: نهضت کمک مؤمنانه در ایام پیش رو در سه مرحله شامل؛ دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه پایانی صفر انجام می‌شود و از تنوع خدماتی از جمله توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه برخوردار است.

وی افزود: توزیع جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند با کمک کمیته‌ی امداد و بهزیستی، استفاده از ظرفیت موکب‌ها و هیئت‌ها برای اطعام نیازمندان، آزادی زندانیان، اهدای خون و خدمات عمرانی از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در نهضت کمک مؤمنانه هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در مجموع از ظرفیت تمام خدماتی که در قالب نهضت عمومی و همکاری مردم در راستای کمک رسانی به هم وطنان قابل اجرا باشد استفاده می‌شود.

وی با بیان نحوه شناسایی افرادی که شامل اجرای این طرح می‌شوند؛ گفت: اقدامات مربوط به شناسایی‌ جامعه هدف این کار در کمک‌های مؤمنانه‌ی ماه مبارک رمضان تکمیل و به روز رسانی شده است و کمک و خدمت رسانی به این افراد صورت می‌گیرد.

انجام عملیات عمرانی در قالب نهضت کمک مؤمنانه

صادق‌پور ادامه داد: در هر مرحله حداقل ۲۰ هزار بسته بین افراد شناسایی شده توزیع می‌شود که البته این میزان بدون احتساب سایر خدمات از جمله قربانی، کارت هدیه، جهیزیه و لوازم التحریر است.

وی ابراز کرد: در این ایام ۳۰ واحد منزل مسکونی محرومین که بازسازی، تعمیر و احداث شده‌اند، افتتاح می‌شوند و این روند پس از این نیز ادامه خواهد داشت و افراد از طرف بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: در راستای نهضت کمک مؤمنانه روز پنج‌شنبه(۹ مرداد) یک مسیر روستایی افتتاح می‌شود و با این اقدام مسیر روستای زکاور به مدت یک و نیم ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار این کمک‌های مؤمنانه از طرف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و استفاده از ظرفیت خیرین تامین می‌شود، مردم نیز می‌توانند کمک‌های خود را از طریق نواحی بسیج در اختیار افرادی که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند قرار دهند.

این مقام مسئول در پایان گفت: حداقل اعتبارهر بسته‌ی معیشتی که توزیع آن از چهارشنبه‌ی آینده آغاز می‌شود ۳۰۰ هزار تومان، هر بسته‌ی لوازم التحریر که اکنون هزار بسته‌ی آن تامین شده ۱۰۰ هزار تومان و هر سری جهیزیه شامل ۱۳ قلم جنس ۲۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان