۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه ولایت برگزار می‌شود/ توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذا در قزوین/ برگزاری نماز عید سعید قربان
کد خبر: ۳۴۳۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۸ ساعت: ۱۶:۳۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین:

بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه ولایت برگزار می‌شود/ توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذا در قزوین/ برگزاری نماز عید سعید قربان

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین از اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه ولایت خبر داد.

بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه ولایت برگزار می‌شود/ توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذا در قزوین/ برگزاری نماز عید سعید قربان

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، محسن حق شناس در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(چهارشنبه) به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت در سالن جلسات بنیاد غدیر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در عید غدیرخم سرنوشت عالمیان به ظهور گره می‌خورد و این عید بزرگ تنها مختص یک قشر خاصی نیست بلکه همه عالمیان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: واقعه غدیر حلقه اتصال همه مذاهب، ادیان و جریان‌ها و احزاب است؛ عاشورا آمد تا غدیر باقی بماند و امام حسین(ع) شهید شد تا غدیر زنده بماند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در قزوین اذعان کرد: عید غدیر سال گذشته نسبت به سال‌های قبل متفاوت بود و شاهد برگزاری پررنگ برنامه‌ها بودیم، به طوری که بسیاری از فعالان فرهنگی و دلسوزان حوزه غدیر، این بنیاد را مورد حمایت و تفقد قرار دادند.

این مقام مسئول بیان کرد: دهه غدیر از روز جمعه همزمان با عید سعید قربان، دهه غدیر آغاز می‌شود که نماز عید قربان هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان برپا خواهد شد.

حق شناس با بیان اینکه برای تمامی روزهای دهه غدیر نام گذاری شده است، گفت: روز دوشنبه به نام "وحدت امت اسلامی" نامیده شده است، چراکه امیرالمومنین(ع) محور وحدت در امت اسلامی بودند، روز سه شنبه "ولایت بصیرت و دشمن ستیزی" شده است.

وی ادامه داد: ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع) که از زیارت‌های مورد سفارش بوده نیز اهداف ماست که در برنامه‌های این دهه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر در قزوین تصریح کرد: خوشبختانه اعیاد غدیر در شهرستان‌های ما بسیار پررنگ‌تر از مرکز استان برگزار می‌شود که بسیار چشمگیر است و امسال باتوجه به شرایط موجود، بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فضاسازی دهه غدیر در استان ابراز کرد: شهرداری‌ها در استان برای فضاسازی این ایام بسیار پررنگ عمل کرده‌اند به طوری که حدود ۴ هزار پرچم در نظر گرفته شده که به طور رایگان و با مشارکت مردمی بر سر در مغازه‌ها یا منزل نصب می‌شود.

اجرای طرح "خانواده شاد علوی"

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در طرح "یک قطره زندگی" به تجلیل از سازمان انتقال خون در استان خواهیم پرداخت و طرح "خانواده شاد علوی" با هدف اینکه در شرایط موجود، خانه را محور شادی قرار دهیم نیز اجرا می‌شود.

حق شناس با اشاره به مشارکت با مساجد و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری جشن‌های عید غدیر ابراز کرد: مراسم تجلیل از زوجین مدافعان سلامت
در قالب "سیمرغ‌های عاشق" را درنظر داریم.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر در قزوین اضافه کرد: توزیع چهار هزار بسته علوی در استان شامل کتاب، جزوه و وسایل تزیینی برای جشن غدیر را خواهیم داشت تا باتوجه به اینکه اکنون جشن‌های بیرونی نداریم نیز این جشن‌ها در خانه‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر غدیر بیان کرد: مسابقه بیان سه دقیقه‌ای خطبه غدیر برگزار خواهد شد که افراد صوت خود را ضبط و برای موسسه ارسال می‌کنند که جوایزی هم درنظر گرفته شده است و مسجد خاتم الانبیا‌ء در سطح استان محور خطبه غدیر شدند.

صندوق حمایت از سادات مستمند راه‌اندازی می‌شود

این مقام مسئول تصریح کرد: در تلاشیم تا صندوق حمایت از سادات مستمند و آبرومند را راه اندازی کنیم، که از این مستمندان دستگیری کنیم؛ همچنین در راستای رعایت و حفظ سلامت جامعه امسال دید و بازدید از سادات در عید غدیر توصیه نمی‌شود که رسانه‌ها باید اطلاع رسانی کنند.

حق شناس عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در دهه غدیر اجرا خواهد شد و پویش کتاب خوانی را داریم تا بتوانیم معرفت علوی را در خانواده‌ها وارد کنیم و به بهانه کرونا برنامه‌های علوی تعطیل نشود.

وی اذعان کرد: با توجه به درپیش بودن عید قربان، با مجوزی که از ستاد ملی کرونا دریافت شده نماز عید سعید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر در قزوین در پایان گفت: امسال در نظر داریم تا ۲۰۰ هزار طعام را در روز عید غدیرخم در سطح استان داشته باشیم که این عدد در سال گذشته ۹۶ هزار پرس بود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان