۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پیکر مطهر شهید مدافع وطن قزوین در جوار یاران شهیدش آرام گرفت+تصاویر
کد خبر: ۳۴۳۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۸ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

با برگزاری مراسم تشییع و تدفین؛

پیکر مطهر شهید مدافع وطن قزوین در جوار یاران شهیدش آرام گرفت+تصاویر

امیرحسین علیخانی بسیجی حوزه شهید بهشتی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در منطقه عملیاتی گویزه سردشت، به مقام والای شهادت نائل شده است.

پیکر مطهر شهید مدافع وطن قزوین در جوار یاران شهیدش آرام گرفت+تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ پیکر شهید امیرحسین علیخانی، شهید مدافع وطن امروز(چهارشنبه) با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و برخی مسئولان در قزوین تشییع و در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این شهید عالیقدر روز سه‌شنبه (7مرداد ماه) نیز در الوند از سه راه مدرسه تا مسجد رسول اکرم(ص) با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور این شهر تشییع شد.

پدر شهید امیرحسین علیخانی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به شان و جایگاه شهدا اظهار کرد: پسرم تا زمانیکه زنده بود، فرزند من بود و حال که به شهادت رسیده متعلق به همه شماست.

وی افزود: روزی با خود فکر می‌کردم که دست امیرحسین را گرفته و هدایتش می‌کنم؛ اما امروز به فرزندم می‌گویم، "امیرحسین من به تو احتیاج دارم، به حق اولاد و پدری دست من‌ را هم بگیر و در دنیا و آخرت مرا از شفاعتت بی‌نصیب نکن".

علیخانی تصریح کرد: یک روز که مدام دم از شهادت می‌زد، به او گفتم بس است چقدر سخن از شهادت می‌گویی، گفت ۱۰ سال یاحسین گفتم آیا جواب مرا نخواهد داد.

وی اضافه کرد: سه روز پیش یکی از دوستانش به من گفت آقای علیخانی، امیرحسین به من گفت هرسال اربعین با هم کربلا رفتیم اما امسال من قبل از شما به مراسم اربعین حسینی رفته و به کربلا می‌رسم.

این پدر شهید تصریح کرد: امیدوارم ما نیز به تاسی از شهدا همیشه در صحنه بوده و پشتیبان رهبری باشیم تا پرچم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی‌اش، حضرت صاحب الزمان(عج) برساند.

وی در پایان گفت: امیدوارم در آخرت خداوند ما را از شفاعت شهدا بی‌نصیب نگرداند.

گفتنی است؛ امیرحسین علیخانی بسیجی حوزه شهید بهشتی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز روز یکشنبه، در منطقه عملیاتی گویزه سردشت، به مقام والای شهادت نائل شده است.

این شهید گرانقدر که متولد پنجم مرداد ماه ۱۳۷۱ در شهر الوند و مجرد بود در منطقه عملیاتی گویزه، در حادثه‌ای حین آماده‌سازی برای مبارزه با قاچاقچیان به شهادت رسید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان