۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وزارت بهداشت، قزوین را از محرومیت در حوزه سلامت خارج کند/ نیازمند تاسیس دانشکده داروسازی هستیم
کد خبر: ۳۴۳۸۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۸ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت، قزوین را از محرومیت در حوزه سلامت خارج کند/ نیازمند تاسیس دانشکده داروسازی هستیم

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استان قزوین با وجود فعالیت شرکت‌های بسیار در حوزه تجهیزات دارویی و بهداشتی از داشتن دانشکده داروسازی محروم است، ضرورت دارد وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای تاسیس و راه اندازی دانشکده داروسازی در استان قزوین ایجاد کند.

وزارت بهداشت، قزوین را از محرومیت در حوزه سلامت خارج کند/ نیازمند تاسیس دانشکده داروسازی هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین در مجلس امروز(چهارشنبه) با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان دیدار و گفتگو کرد و ضمن تشریح مطالبات ملی و استانی از وزیر بهداشت و درمان خواستار توجه ویژه جهت پیگیری این مطالبات شد.

وی با اشاره به تماس‌های مکرر شرکت کنندگان کنکورهای سراسری طی هفته‌های اخیر اظهار کرد: بسیاری از شرکت کنندگان آزمون دکترا، ارشد و سراسری طی تماس‌ها و پیگیری‌های خود خواستار تعویق کنکور هستند.

محمدبیگی افزود: بی شک در شرایط فعلی باید سلامت شرکت کنندگان در کنکور به عنوان مهم‌ترین شاخص در برگزاری هر نوع آزمون مورد توجه جدی باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیروهای مدافع سلامت از شدت فعالیت و کار در این روزهای کرونایی خسته شده‌اند، لذا ضرورت دارد دولت به صورت جدی در حوزه پذیرش نیروهای استخدامی جدید با سهمیه ویژه ورود پیدا کند.

سازمان برنامه و بودجه برای جذب نیرو در حوزه مقابله با کرونا بودجه ویژه اختصاص دهد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز باید برای جذب نیروهای بهداشتی و درمانی در حوزه مقابله با کرونا بودجه ویژه اختصاص دهد تا نیروهای تازه نفس وارد میدان کارزار مقابله با کرونا شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون برخورد ما با کرونا بیشتر حالت دفاعی دارد، عنوان کرد: راه حل خروج از این رویکرد توجه به حوزه پیشگیری و اختصاص اعتبارات ویژه به این حوزه است تا مردم به واسطه سیاستگذاری انجام شده در حوزه پیشگیری در معرض کرونا قرار نگیرند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان اعلام کرد: در این مسیر افزایش نیروهای بهداشتی از یک سو و فعالیت‌های ویژه در حوزه پیشگیری بسیار حائز اهمیت است؛ هم اکنون وزارت بهداشت و درمان اکثر موارد مورد پذیرش را در حوزه درمان قرار داده که ضرورت دارد در حوزه پذیرش و اضافه کردن در حوزه پیراپزشکی نیز ورود جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: با پر رنگ‌ کردن حوزه پژوهش و پیشگیری، آرایش جنگی ما در مقابله با ویروس کرونا باید تغییر یابد، اگر بتوانیم حوزه‌های آموزش بهداشت، پیشگیری و غربالگری را تقویت کنیم می‌توانیم بر ویروس کرونا پیروز شویم.

محمدبیگی با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات حوزه بهداشت و سلامت یادآور شد: مدافعان حوزه سلامت به شدت در تنگنای نیرویی هستند و نباید آنها را تنها گذاشت، باید کارانه‌های آنها به موقع پرداخت شود تا با پشتیبانی و حمایت عملی و پرداخت مطالبات حوزه سلامت بتوانیم بستر حمایت از آنها را تقویت کنیم.

در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان شاهد کمبود نیرو هستیم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: استان قزوین با وجود فعالیت شرکت‌های بسیار در حوزه تجهیزات دارویی و بهداشتی از داشتن دانشکده داروسازی محروم است، ضرورت دارد وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای تاسیس و راه اندازی دانشکده داروسازی در استان قزوین ایجاد کند.

وی ادامه داد: همچنین استان قزوین می‌تواند در حوزه توریسم سلامت به عنوان پایلوت فعالیت پژوهشکده های جدید در حوزه سلامت باشد، چرا که قزوین یکی از استان‌های مهم در حوزه فناوری‌های نوین به شمار می‌آید، با این وجود این استان هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود در حوزه سلامت دسترسی پیدا کند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قزوین با دارا بودن صنایع غذایی و بهداشتی از یک‌سو و ظرفیت دشت قزوین نیازمند پژوهشکده در حوزه غذا و دارو است، گفت: وزارت بهداشت باید بستر لازم را برای تقویت حوزه طب گیاهی، کشت و صنعت گیاهان دارویی در استان قزوین فراهم کند.

وی اعلام کرد: تأمین نیروهای تخصصی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان قزوین یک ضرورت بزرگ است، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قزوین، آبیک و البرز شاهد کمبود نیرو هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین عدم دسترسی مردم مناطق مختلف از جمله مهرگان به مراکز بهداشتی درمانی و کمبود پایگاه‌های اورژانس در سطح شهرهای مختلف استان قزوین از جمله تاکستان و بویین زهرا از دیگر مشکلات این حوزه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: استان قزوین معین پایتخت و محل تردد بیش از یازده استان همجوار است و به عنوان هاب استراتژیک نقش مهمی در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق دارد.

وی در ادامه گفت: از وزیر بهداشت و درمان مطالبه جدی در راستای تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان در استان قزوین داریم تا با رفع کمبودهای این حوزه، نیروهای تازه نفس در استان قزوین فعالیت داشته باشند و زمینه دسترسی به عدالت در حوزه سلامت در استان قزوین تقویت شود.

محمدبیگی در پایان اعلام کرد: تقاضا داریم وزیر بهداشت و درمان به مطالبات و نیازهای حوزه بهداشت و درمان استان قزوین پاسخ مثبت داده تا این استان از محرومیت در حوزه سلامت خارج شود.
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان