۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نیازمند راه‌اندازی کتابخانه تخصصی غدیر هستیم/ محتواهای معنوی غدیر را بر سر سفره مردم بیاورید
کد خبر: ۳۴۳۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۷ ساعت: ۱۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نیازمند راه‌اندازی کتابخانه تخصصی غدیر هستیم/ محتواهای معنوی غدیر را بر سر سفره مردم بیاورید

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در مرکز استان نیازمند مکانی به نام کتابخانه تخصصی غدیر هستیم که این کتابخانه می‌تواند در فضای یک مسجد یا یک دفتر فرهنگی راه اندازی شود و به مرکزی علمی برای تمام محبان و شیعیان امیرمومنان در کشور تبدیل شود.

نیازمند راه‌اندازی کتابخانه تخصصی غدیر هستیم/ محتواهای معنوی غدیر را بر سر سفره مردم بیاورید

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز(سه شنبه) در جلسه ستاد مردمی غدیر با اشاره به آیات ۵۴ تا ۵۶ سوره مائده اظهار کرد: این آیه به گونه ای پیشینه ماجرای غدیرخم است. در این آیات می‌خوانیم که هرکس از دین برگردد خداوند در مقابلش کسانی را روی کار می‌آورد که با مومنان همراه هستند و در راه خدا جهاد کرده و در برابر دشمنان می‌ایستند و از سرزنش سرزنش کنندگان هراسی ندارند. 

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: کسانی که وارد ولایت امیرمومنان نمی‌شوند مرتد و از دین برگشته هستند، اما هرکس ولایت ایشان را بپذیرند در امان است. هر فردی که به زینت ولایت امیرمومنان و فرزندانش آراسته می‌شود نباید زیر بار ننگ و ذلت ولایت غیرخدایی رود، متاسفانه برخی دولتمردان و سیاستمداران ما تحت ولایت طاغوت درآمدند و عامل سرافکندگی خودشان شدند و از جامعه ایمانی طرد گردیدند.

وی ادامه داد: ستاد ولایت امیرمومنان یعنی "غدیر"، به منزله قلب انسان است و می‌دانیم که سلامت و آرامش و روشنایی قلب دارای اولویت جدی است، یعنی خود ستاد باید دارای برنامه محتوایی و قرآنی، روایی و سیاسی و اجتماعی درباره ماجرای غدیر باشد و نباید فقط به اقدامات ظاهری بسنده کرده و از محتواهای قرآنی نظامند غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ما سه جشن بزرگ در آیات قرآن کریم شاهد هستیم، اذعان کرد: اولین مورد جایی است که خداوند در آیه ۱۴ سوره مومنون از چگونگی آفرینش انسان سخن می‌گوید و سپس می‌فرماید از روح خود در این جسم خاکی دمیدیم و در اینجا خداوند به خلقت خود احسنت می‌گوید. 

آیت الله عابدینی ابراز کرد: آیت الله جوادی آملی می‌فرماید اینکه خدای متعال به آفرینش خودش تبریک می‌گوید، یعنی قصد دارد که به ماهم تبریک بگوید، یعنی اگر خدا احسن الخالقین است و انسان هم احسن المخلوقین است. 

وی عنوان کرد: تبریک و جشن دوم قرآنی زمانی است که کعبه درست شده و پیامبر مبعوث می‌شود، یعنی تبریک آمدن رسالت و نبوت و امامت داده شد. اگر ما از ولایت امیرمومنان صحبت می‌کنیم نباید از این نکته غفلت کنیم که این ولایت ابتدا برای پیامبر گرامی اسلام هم بوده و از پیامبر به امام علی(ع) منتقل شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: جشن سوم قرآن زمانی بود که همه مبانی و اخلاقیات و اعتقادات اسلام تکمیل شد و جایگاه ولایت پس از پیامبر مشخص شد.  

خیرین حوزه غدیر شناسایی شوند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه با امیرمومنین، ولایت استمرار یافت، ادامه داد: پیامبر اسلام در مراسم غدیرخم می‌فرمایند هرکس من مولا و سرپرست او هستم علی(ع) نیز سرپرست اوست. بنابراین جشن مهم سوم مربوط به ولایت امام علی(ع) است.

وی با اشاره به رسالت‌های ما برای تبلیغ ماجرای غدیرخم تصریح کرد: رسالت ما در حوزه امامت و روز غدیر نباید فقط به زمان غدیرخم محدود شود. خدای متعال در ماجرای عدیرخم به پیامبر اسلام می‌گوید اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهی رسالت تو کامل نمی‌شود. یعنی بدون ابلاغ موضوع امامت امیرمومنان همه اقدامات پبامبر(ص) ناقص می‌ماند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اطعام روز غدیر تاکید کرد: بسیار کار شایسته ای است که در روز عید غدیر در قزوین موضوع پخش نذورات و اطعام انجام‌ می‌گیرد، اما اگر فقط توجه ما اطعام باشد و محتوای غدیر سر سفره مردم قرار نگیرد و دل‌ها با این محتوا هماهنگ نشود، ما متضرر شده ایم.  

امام جمعه قزوین‌ تاکید کرد: جا دارد محتواهای معنوی همراه محتواهای ظاهری در حوزه غدیرخم قرار بگیرد. در این مسیر ما باید آمار مخاطبان خود را داشته باشیم و برنامه ریزی لازم برای انجام اقدامات فرهنگی در حوزه‌ها و مساجد و دانشگاه‌ها و مدارس صورت بگیرد و بدانیم چقدر در این فضا آماده هستیم.

وی ابراز کرد: جامعه خیرین مربوط به حوزه غدیر باید شناسایی شوند که البته اقدامات خوبی صورت گرفته اما این فضا باید کامل تر شود. همچنین نیازمندان واقعی هم باید شناسایی شوند و از آنها حمایت صورت بگیرد تا بتوانیم محبت امیرمومنان را در دل همه جا دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در مرکز استان نیازمند مکانی به نام کتابخانه غدیر هستیم که این کتابخانه می‌تواند در فضای یک مسجد یا یک دفتر فرهنگی راه اندازی شود تا آثار مختلف حوزه غدیر در آن جمع آوری گردد و این مکان، به مرکزی علمی برای تمام محبان و شیعیان امیرمومنان در کشور تبدیل شود.

امام جمعه قزوین گفت: نباید ماجرای غدیر را فقط محدود به روز غدیرخم کنیم، نهج البلاغه بزرگترین یادگار امیرمومنان است و باید بتوانیم معارف این کتاب بزرگ را در کنار ماجرای غدیر ترویج دهیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان