۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی پنج هزار سالمند از کمک‌های غذایی و بهداشتی در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۷ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان عنوان کرد

بهره‌مندی پنج هزار سالمند از کمک‌های غذایی و بهداشتی در قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال ۹۸ تعداد پنج هزار و ۱۵ نفر از سالمندان تحت حمایت از خدماتی همچون سبد غذایی، لوازم بهداشتی و کمک هزینه نگهداری بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی پنج هزار سالمند از کمک‌های غذایی و بهداشتی در قزوین

محمد صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: جامعه هدف کمیته امداد یک عده و یا قشر خاصی را شامل نمی‌شود بلکه جامعه تحت حمایت این نهاد را افراد مختلف با سنین و شرایط مختلف شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته پنج هزار و 15 نفر از سالمندان از خدمات سالمندی همچون سبد غذایی، تهیه لوازم بهداشتی و کمک هزینه نگهداری بهره‌مند شدند که ارزش این خدمات بیش از 578 میلیون تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: دو هزار و 181 نفر از سالمندان را کسانی تشکیل می‌دهند که در مناطق محروم ساکن هستند که ارزش خدمات ارائه شده به آنها بیش از 271 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در این مدت سه هزار و 309 نفر از سالمندان از سبد غذایی به ارزش بیش از 207 میلیون تومان، هزار و 59 نفر از سالمندان از کمک هزینه تهیه لوازم بهداشتی به ارزش بیش از 53 میلیون تومان و 647 نفر از سالمندان از خدمت کمک هزینه نگهداری به ارزش بیش از 71 میلیون تومان بهره‌مند شدند.

صیادی تصریح کرد: برخی از سالمندان تحت حمایت را کسانی تشکیل می‌دهند که فرزند و یا خویشاوند نزدیکی ندارند؛ اما اغلب این سالمندان دارای فرزند بوده ولی با کمال تأسف فرزندان آنها نسبت به آنها توجه لازم را ندارند.

وی عنوان کرد: نگهداری از پدر و مادری که سال‌ها برای ما زحمت کشیدند و هر آنچه داریم از تلاش و کوشش آنهاست، نیازمند داشتن روحیه انفاق و نیکوکاری نیست بلکه برای خدمت به پدر و مادر باید انسانیت داشته باشیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: پدر و مادری که بزرگ کردن ما برای آنها آرزو بوده و طاقت ذره‌ای سختی و رنج ما را نداشته و ندارند، امروز حتی خدمت و محبت و تواضع در برابرشان جبران زحمات آنها نیست.

وی در پایان گفت: اگر فرزندان این سالمندان نسبت به آنها توجه لازم و حداقلی را داشته باشند دیگر نه سالمندی تحت حمایت این نهاد بوده و نه اینکه سالمندی در مرکز نگهداری سالمندان پذیرش می‌شود و یا این تعداد به حداقل می‌رسد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان