۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرا شد
کد خبر: ۳۴۳۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۷ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

۲۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرا شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی ۷ سال گذشته بیش از ۲۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان قزوین اجرا شده است.

۲۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرا شد

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به آبیاری نوین مجهز شده که نزدیک به نیمی از این مقدار در این دولت اجرایی شده است که با وجود محدودیت منابع مالی اقدام بزرگی برای استان قزوین محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت، توجه خاص و ویژه‌ای به ۲ شاخص مهم در کشاورزی یعنی بحث آبیاری نوین و گلخانه دارد که اقدامات چشمگیری در استان در این خصوص انجام شده که نشان از عزم دولت در راستای حمایت از بخش کشاورزی و جهش تولید است.

خمسه تصریح کرد: یکی از اولویت‌های تعیین شده برای وزارت جهادکشاورزی؛ اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است به طوری که ازآغاز به کار دولت تاکنون ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری مدرن تجهیز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی؛ مدیریت بهره برداری منابع آبی است گفت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین ضمن افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، مصرف آب در بخش کشاورزی را بهینه کرده و موجب صرفه جویی قابل توجه‌ای در مصرف آب می‌شود.

خمسه افزود: اکنون با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سالانه شاهد ایجاد پتانسیل صرفه جویی ۱۲۰ میلیون متر مکعبی آب در بخش کشاورزی هستیم که این میزان با توسعه اجرای روش‌های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی استان افزایش می‌یابد.

وی یکی از طرح‌های مهم دولت در استان را اجرای مصوبه 20 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری برشمرد و گفت: با اتمام این مصوبه این طرح مهم ملی آماده افتتاح و بهره برداری است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان