۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۱۰ متکدی غیربومی شناسایی و از قزوین طرد شدند
کد خبر: ۳۴۳۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۶ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان در استان:

۱۰ متکدی غیربومی شناسایی و از قزوین طرد شدند

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان در استان قزوین گفت: ۱۰ متکدی غیربومی در روزهای گذشته شناسایی و از قزوین طرد شدند.

۱۰ متکدی غیربومی شناسایی و از قزوین طرد شدند

محسن رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به جمع‌‌آوری متکدیان اظهار کرد: در روزهای گذشته ۱۰ متکدی در فواصل مختلف از خیابان‌های اصلی شهر قزوین جمع‌آوری شدند که ساکن یکی از استان‌های شمالی بوده و به قصد تکدی‌گری وارد قزوین شده‌ بودند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد که محل اسکان این افراد یکی از مهمانخانه‌های قزوین بوده و شناسایی و مراتب برای طی روند قانونی انجام و سپس از قزوین طرد شدند.

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان در استان قزوین بیان کرد: در فصل تابستان متکدیان فرصت را برای حضور در سایر شهرها غنیمت می‌دانند که قزوین نیز همواره یکی از گزینه‌های مناسب در این زمینه است.

رحیمی یادآور شد: حضور افراد غیربومی در قزوین با هدف تکدی‌گری نشانگر حجم بالای کمک‌های مردمی به آنهاست که ترغیب می‌شوند در این شهر حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست داریم تا به متکدیان کمک نکنند و به نیازمندانی که در بین همسایه‌ها، اقوام و آشنایان می‌شناسند کمک کنند.

بیشتر متکدیان، نیازمند واقعی نیستند

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان در استان قزوین عنوان کرد: مردم نباید هرگز به متکدیان کمک کنند؛ چراکه تجربه و آمارها نشان می‌دهد بیشتر متکدیان، نیازمند واقعی نیستند و باوجود توانایی برای کار کردن ترجیح می‌دهند تکدی‌گری کنند.

رحیمی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های ما فرهنگ سازی در بین مردم همراه با اجرای طرح جمع‌آوری و تذکر به افراد متکدی است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه از سوی مردم کمک بسیاری به متکدیان می‌شود؛ این کمک‌ها نیاز به فرهنگ سازی دارد تا ما بتوانیم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شرایطی را به وجود آوریم که مردم مستقیما به متکدیان کمک نکنند.

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان در استان قزوین عنوان کرد: این فرهنگ باید رایج شود که اگر مردم به دنبال کار خیر هستند به جای کمک مستقیم به متکدیان که نیازمند واقعی نیستند، کمک‌های خود را به مؤسسات مردم نهاد، سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل دهند.

رحیمی یادآور شد: تجربه نشان داده است افرادی که در سطح شهر پول جمع آوری کرده و خود را نیازمند جلوه می‌دهند، افراد نیازمند واقعی نیستند و تکدی گری را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: فعالیت در حوزه دو گروه ”کمک دهنده ” یعنی مردم و “کمک گیرنده” یعنی متکدیان جزو اهداف این مجتمع است و تلاش داریم مؤسسات خیریه را به عنوان جایگزین کمک‌ به متکدیان، به مردم معرفی کنیم.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان