۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۰ کارمند بانکی در قزوین به کرونا مبتلا شدند/ تکمیل ظرفیت تخت‌های آی سی یو
کد خبر: ۳۴۳۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۶ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان:

۶۰ کارمند بانکی در قزوین به کرونا مبتلا شدند/ تکمیل ظرفیت تخت‌های آی سی یو

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده و در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم.

۶۰ کارمند بانکی در قزوین به کرونا مبتلا شدند/ تکمیل ظرفیت تخت‌های آی سی یو
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی امروز(دوشنبه) در ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکستان اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیرضروری عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در استان و مخصوصا شهرستان تاکستان است که باید اینگونه مراسم با محدودیت تعداد نفرات برگزار شود.

وی افزود: در روستاها و بخش‌های شهرستان‌های درگیر کرونا، هر نوع مراسمی برگزار می‌شود که باید بخشدار، فرمانده کلانتری، دهیار و بهیار روستا بر آن نظارت کنند تا با محدودیت نفرات برگزار شوند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان تاکید کرد: تالارهای پذیرایی و هتل‌ها تا دو هفته آینده در شهرهای استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان تاکستان گفت: مردم این شهرستان به مدت دو هفته فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت کنند و مراسم عروسی و عزا را با محدودیت تعداد افراد شرکت کننده برگزار کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان عنوان کرد: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصول در شهرستان تاکستان ضروری است فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی رعایت شود و جهاد کشاورزی در این خصوص باید اقدام کند.

حبیبی در ادامه بیان کرد: ضدعفونی کردن شهر به صورت هدفمند در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و شهرداران با هماهنگی بسیج و سپاه، مکان‌های پر رفت‌وآمد شهر را ضدعفونی کنند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به آگاه سازی و آموزش مسائل بهداشتی افزود: با بهره‌گیری از فضای شهری با نصب بنر برای اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان جهت استفاده از ماسک اقدام شود.

حبیبی گفت: با توجه به صنعتی بودن شهرستان تاکستان ضرورت دارد اداره کار شهرستان با نظارت و بازدید مستمر از واحدهای تولیدی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در این واحدها کنترل و گزارش کند.    

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در سطح استان تصریح کرد: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسئولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، هشدار داد: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده و در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است.

معاون استاندار بیان کرد: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، دو شعبه بانکی در سطح استان تعطیل و بیش از ۶۰ کارمند بانکی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی در پایان گفت: باید دانشگاه علوم پزشکی آمار کارمندانی که به کرونا مبتلا شده‌اند را به صورت روزانه اعلام کند تا مردم آگاهی و احتیاط لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داشته باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان