۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نذورات قربانی به صورت حضوری و غیرحضوری در قزوین جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۵ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

معاون کمیته امداد استان:

نذورات قربانی به صورت حضوری و غیرحضوری در قزوین جمع‌آوری می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: نذر قربانی عموم مردم استان به صورت حضوری و غیرحضوری جمع‌آوری و براساس نیت خیر مردم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

نذورات قربانی به صورت حضوری و غیرحضوری در قزوین جمع‌آوری می‌شود

فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عید قربان پیش روست ولیکن با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونا، تلاش می‌کنیم تا بستر جمع آوری نذورات مردمی را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری اجرا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از رسوم دیرین در کشورما، رسم پسندیده قربانی است که از منابع دینی و سیره ائمه معصومین (ع) گرفته شده از این رو مردم خیر و همچنین حجاجی که سال‌های قبل به زیارت حج مشرف شده بودند بر اساس سنت اسلامی قربانی انجام می‌دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: در مناطق روستایی به واسطه کوچک بودن فضای جغرافیایی و شناخت افراد از یکدیگر، گوشت قربانی و سایر نذورات و کمک‌ها به راحتی بین خانواده‌های نیازمند همان روستا توزیع می‌شود.

وی افزود: شاید این امکان در مناطق شهری برای خیران و حجاج فراهم نباشد در نتیجه کمیته امداد آمادگی دارد تا قربانی و نذورات مردم را دریافت و به دست نیازمندان برساند.

سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان درآمد نذر قربانی در استان جمع آوری شد

فرهادی ابراز کرد: سال جاری با توجه به بحث گرانی و سخت‌تر شدن امکان خرید گوسفند برای همه افراد، آمادگی داریم تا مشارکت افراد را تجمیع کرده و به نیت اهداء کنندگان، نذر قربانی را به جای آوریم؛ از این رو هر کسی می‌تواند به فراخور توان خود مبلغی را با نیت قربانی اهداء کند.

وی بیان کرد: با مبالغ جمع‌آوری شده گوسفند خریداری شده و زیرنظر مرکز بهداشت قربانی خواهد شد و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد؛ اگرچه آمادگی کمیته امداد برای قربانی در طول سال وجود دارد ولی انتظار داریم نذرهای نیت شده برای عید قربان را هرچه سریع‌تر به حساب کمیته امداد واریز کنند تا در روز عید قربان به دست نیازمندان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: از مردم درخواست داریم در این شرایط سخت اقتصادی به فکر خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بوده و از ظرفیت بزرگ عید قربان برای نیکوکاری استفاده کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمد نذر قربانی در استان جمع آوری و توزیع شده است که بخشی از کمک‌ها توسط خود خیران توزیع شده؛ البته هدف این نهاد فرهنگ سازی انفاق است و به دنبال ارائه آمار صرف نیستیم؛ چراکه هدف افزایش مشارکت مردم در کار خیر و احسان است.

فرهادی اعلام کرد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند؛ همچنین شماره تماس ۳۳۸۰۸ در کنار شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ به نام وجوهات امانی کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های مردم است.

وی گفت: همچنین کد مهربانی# 028*۸۸۷۷* یکی دیگر از راه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی است؛ ضمن اینکه در این روش بدون نیاز به اینترنت امکان پرداخت وجود دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: عموم مردم نیکوکار می‌توانند به نیت نذر سلامتی خانواده خویش و به تناسب توان خود در این طرح مشارکت کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان