۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مقطع ابتدایی در آبیک با کمبود نیروی آموزشی مواجه است/ سرریزشدن دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی به دولتی
کد خبر: ۳۴۳۷۷۴ نویسنده: سعید کازانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۵ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آبیک:

مقطع ابتدایی در آبیک با کمبود نیروی آموزشی مواجه است/ سرریزشدن دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی به دولتی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: امسال ۷۷ نیرو بازنشسته می‌شوند که در حوزه آموزشی و پرورشی این شهرستان در مقطع ابتدایی کمبود نیروی بسیار زیادی احساس می‌شود، امید است با در نظر گرفتن سهمیه جذب نیرو قسمتی از این کمبود جبران شود.

مقطع ابتدایی در آبیک با کمبود نیروی آموزشی مواجه است/ سرریزشدن دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی به دولتی

سعید کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: جلسه برنامه ریزی برای چگونگی شروع سال تحصیلی با حضور سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش و محمدحسینی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان انجام شد.

وی افزود: برای این امر سناریوهای مختلفی پیش‎بینی شده و با توجه به شرایط موجود اعم از زرد یا سفید بودن وضعیت شهرستان، شروع سال تحصیلی به صورت تلفیقی و آموزش‌ها به دو شیوه حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: اگر وضعیت منطقه قرمز باشد تمام آموزش‌ها غیرحضوری خواهند بود؛ اما اگر وضعیت زرد باشد دانش‌آموزان به دو دسته تقسیم شده و تعدادی در روزهای زوج و تعدادی دیگر هم روزهای فرد در مدارس حاضر خواهند شد؛ ضمن اینکه بخشی از کتب نیز در فضای مجازی تدریس می‌شود.

سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و غیرحضوری خواهد بود

وی عنوان کرد: مطالبی که سال قبل در یک هفته تدریس می‌شد با این وضعیت در دو هفته تدریس می‌شود؛ اما اگر وضعیت سفید بود حداقل ۲۰ درصد مطالب در فضای مجازی تدریس می‌شود.

کازانی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بخش‌نامه‌ها و آیین نامه‌های مربوطه به مدارس ارسال شده و در بحث ثبت‌نام دانش آموزان، محدوده ثبت‌نام بسیار مورد تاکید ما است که باید حتما رعایت شود.

وی در ادامه افزود: امسال به دلیل شرایط اقتصادی خانواده‌ها، با سرریز شدید دانش‌آموزان از مدارس غیرانتفاعی به مدارس دولتی مواجه هستیم و این امر محدودیت ظرفیت پذیرش را برای ما فراهم کرده است.

این مقام مسئول گفت: برای این منظور مدیریت لازم اعمال شده و با هر دانش‌آموزی که متقاضی حضور در مدارس دولتی باشد نهایت همکاری انجام می‌شود و ثبت‌نام متوسطه دوم، پایه نهم که انتخاب رشته داشتند انجام و ثبت‌نام پایه دهم نیز از یک مرداد ماه آغاز شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسات برگزار شده به مدیران مدارس تاکید کردیم که به غیر از هزینه بیمه و کتاب، هیچ مبلغی از اولیا دریافت نشود و برای نظارت ثبت‌نام نیز جدول زمانی تعیین کرده و این امر را به دقت انجام خواهیم داد.

حتی یک مورد ابتلا به کرونا در حوزههای امتحانی نداشتیم

کازانی با بیان اینکه لباس فرم دانش‌آموزان اختیاری است؛ ابراز کرد: آیین نامه اجرایی مدارس و آموزش و پرورش برای لباس‌ها شرایطی تعیین کرده که باید رنگ و شکل لباس‌ها متناسب با سیاست آموزش و پرورش باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر اولیای دانش‌آموزان، لباسی که رنگ و شکل و فرم متناسب با چارچوب این سیاست‌ها را تهیه کنند مشکلی ندارد؛ اما طبق ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی مدارس و بند ۲ این ماده تصمیم گیری در ارتباط با لباس فرم مدارس به شورای مدرسه تفویض اختیار شده که در این شورا انجمن اولیا هم حضور دارند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه عنوان کرد: لباس فرم مدارس ضمن ایجاد نظم و یکرنگ شدن دانش‌آموزان، باعث شادابی و افزایش روحیه آنها می‌شود که برای لباس فرم، سازمان دانش‌آموزی هم نظارت دارد.

وی تصریح کرد: از اصناف و تعزیرات حکومتی تقاضا داریم که در بحث نظارت بر ارائه لباس فرم دانش‌آموزان به ما کمک کنند تا هزینه اضافه بر اولیا تحمیل نشود، مضاف بر اینکه تولیدکنندگانی که از اتحادیه مربوطه و اصناف مجوز دارند به عنوان تولیدکننده مجاز به مدارس معرفی کردیم.

کازانی در ارتباط با برگزاری امتحانات بیان کرد: امتحانات نهایی از ۱۴ خرداد ماه شروع شد و ۶۷۹ دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند که از این تعداد ۳۳۰ دانش‌آموز دختر و ۳۴۲ دانش‌آموز پسر در دو حوزه جداگانه با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شرکت داشتند.

اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژههای آموزشی آبیک

این مقام مسئول عنوان کرد: کارشناسان اداره بهداشت در تمام ایام امتحانات در حوزه‌های امتحانی حضور داشتند و بحث تب سنجی و نظارت بر حوزه امتحانی را انجام می‌دادند که خوشبختانه حتی یک مورد ابتلا به کرونا نیز در حوزه‌های امتحانی نداشتیم.

وی در ادامه افزود: آزمون مدارس نمونه دولتی نیز ۲۰ تیر ماه با حضور مسئولان وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش در دو حوزه دخترانه و پسرانه برگزار شد که  ۱۹۵ دانش‌آموز پسر و ۱۷۵ دانش‌آموز دختر متقاضی ورود به مدارس نمونه دولتی بودند.

کازانی در ارتباط با برنامه‌های آتی آموزش پرورش شهرستان آبیک گفت: ۵۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است؛ و در این راستا اولویت اصلی تکمیل پروژه آموزشی مدرسه شهرک فردوس است که با هماهنگی انجام شده با اداره نوسازی مدارس قرار شد تا ۲۲ بهمن سال جاری این مدرسه تحویل داده شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آبیک عنوان کرد: همچنین پیگیر مدرسه خیرساز سمائیان هستیم که تا مهرماه امسال قرار است تحویل داده شود؛ ضمن اینکه از سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان مدارس شهید بیگ‌زاده و دکتر شریعتی در مدرسه خیرساز مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی در پایان گفت: امسال در آموزش‌و‌پرورش شهرستان آبیک ۷۷ نیرو بازنشسته می‌شوند که در حوزه آموزشی و پرورشی در مقطع ابتدایی کمبود نیروی بسیار زیادی احساس می‌شود، امید است با در نظر گرفتن سهمیه جذب نیرو قسمتی از این کمبود جبران شود.

انتهای پیام/4005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان