۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بستری ۲۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین/ وضعیت قزوین، تاکستان و بوئین زهرا قرمز است
کد خبر: ۳۴۳۷۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۵ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

بستری ۲۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین/ وضعیت قزوین، تاکستان و بوئین زهرا قرمز است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طی۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار در بخش‌های مختلف بیماران حاد تنفسی بستری شدند و متاسفانه تعداد بستری‌ها به ۲۷۷ نفر رسید که از اواخر فروردین‌ماه بی‌سابقه بوده است.

بستری ۲۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین/ وضعیت قزوین، تاکستان و بوئین زهرا قرمز است

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به خیز کرونا در استان و اعمال محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: اکثر آلوده شدگان به ویروس کرونا و بیمارانی که به این دلیل در بیمارستان‌های استان بستری هستند جزو کسانی هستند که در اجتماعات غیرضرور و بدون ماسک حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار در بخش‌های مختلف بیماران حاد تنفسی بستری شدند و متاسفانه تعداد بستری‌ها به ۲۷۷ نفر رسید که از اواخر فروردین‌ماه بی‌سابقه بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا به دوران اوایل اردیبهشت ماه برگشته است که نشان می‌دهد زمانی که درصد بیشتری از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در اجتماعات، عروسی‌ها، مهمانی‌ها و مراسم عزا دوری کردند موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند، این در حالی است که متاسفانه چند روز گذشته آمار روزانه ۶ تا ۸ نفر فوتی را هم در استان داشتیم که بسیار ناراحت کننده است.

وضعیت سفید در شهرستان آوج به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی

نامدار بیان کرد: اکنون تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها در انتظار آی سی یو هستند؛ همچنین علی رغم اینکه ظرفیت اکسیژن رسان‌های بیمارستان‌ها چندین برابر شده است؛ اما شاید بیش از این کفاف بیماران را نمی‌دهد.

این مقام مسئول اعلام کرد: اکنون شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بوئین‌زهرا در وضعیت قرمز قرار گرفتند و تعداد آمار بستری آنها در هر ۱۰۰ هزار نفر بالای سه نفر است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای در استان قزوین گفت: بیشتر این محدودیت‌ها برای کل استان بوده است؛ اما فقط تعدادی از محدودیت‌ها مختص شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز است.

نامدار عنوان کرد: شهرستان‌های آبیک و البرز هم در وضعیت زرد قرار دارند و فقط شهرستان آوج در وضعیت سفید است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: علی‌رغم اینکه استان‌های همجوار ما همه آلوده هستند اما در شهرستان‌ها آوج به دلیل رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم خوشبختانه وضعیت سفید است.

وی در پایان بیان کرد: براساس محدودیت‌‌های اعمال شده اکثر مراسم‌های عروسی‌، عزا و آرامستان‌ها تعطیل خواهد شد، همینطور فرمانداران موظف شدند اجتماعاتی که در خانه‌ها تشکیل می‌شود اگر قبل آن مجوزی دریافت نکرده و تعداد مشخص نشده باشد قطعا نیروی انتظامی و دستگاه قضا با آنها برخورد جدی خواهد داشت.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان