۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آغاز ثبت‌نام ودیعه اجاره مسکن در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۴ ساعت: ۱۶:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد

آغاز ثبت‌نام ودیعه اجاره مسکن در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از ثبت‌‌نام کمک ودیعه اجاره مسکن در قزوین خبر داد.

آغاز ثبت‌نام ودیعه اجاره مسکن در قزوین

ابراهیم مبارک قدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت‌‌نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بدین منظور متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۴ مرداد ماه با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

مبارک قدم یادآور شد: مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۹ مردادماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ضروری است شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود به نام فرد متقاضی باشد، متذکر شد: متعاقباَ زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در سه قالب ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیونی است، اظهار کرد: اقساط وام ۵۰ میلیونی برای تهران ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای کلان‌شهرها ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها از جمله قزوین مبلغ وام 15میلیون تومان است که اقساط آن ۱۶۰ هزار تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نرخ سود این تسهیلات را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

مبارک قدم تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

وی اذعان کرد: متقاضیان می‌بایست دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

این مقام مسئول در پایان گفت: کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های 5 نفره و بیشتر)، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام می‌شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان