۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رزمایش "مواسات" طی سه مرحله اجرا می‌شود/ شناسایی خانواده‌های نیازمند در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۴ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

رزمایش "مواسات" طی سه مرحله اجرا می‌شود/ شناسایی خانواده‌های نیازمند در قزوین

استاندار قزوین گفت: همزمان با شروع دهه ولایت، عید قریان و غدیرخم شاهد توزیع بسته‌های معیشتی خواهیم بود و برآورد ما این است که مرحله اول طرح تا عید غدیر انجام شود.

رزمایش "مواسات" طی سه مرحله اجرا می‌شود/ شناسایی خانواده‌های نیازمند در قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مرحله دوم رزمایش مواسات با عنوان نهضت تعاون و احسان امروز(شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، ائمه جمعه شهرهای استان، فرماندهان سپاه صاحب الامر(عج) استان و تعدادی از مسئولان استانی در مسجد النبی(ص) شهر قزوین برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه در سایه همدلی، اقدامات ارزشمندی در سراسر استان با همکاری ارگان‌ها برای کمک همدلانه انجام شده و اقدامات خوبی شکل گرفته است.

وی افزود: این ایام که با ایام عزاداری سیدالشهداء تقارن دارد، قرار شده است تا فعالیت‌های ستاد مواسات و همدلی با جدیت بیشتری دنبال و از ظرفیت‌های مردمی نیز در این حوزه استفاده شود.

استاندار قزوین بیان کرد: در این راستا، وظایفی به ارگان‌های ذی‌ربط از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی محول شده تا این ارگان‌ها نیز در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی کمک کنند.

جمالی‌پور بیان کرد: اقدام امروز یک اقدام نمادین است تا بتوانیم کار ارزشمند را در سه مرحله برنامه‌ریزی کنیم و این فعالیت تا زمان ریشه کن شدن ویروس ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ما موظفیم با همت مردم و کمک خیرین این فعالیت‌ها را دنبال کنیم و این ستاد اکنون در قالب ستاد دائمی فعالیت خود را دنبال خواهد کرد تا از ظرفیت مردم و خیرین در این حوزه بتوان بیشتر استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به نقش مردم در رزمایش مواسات یادآور شد: از مردم درخواست داریم در این امر مشارکت کنند و ما نیز از تمام کسانی که توانایی مشارکت در این حوزه را دارند، درخواست داریم حضور داشته و کمک کنند.

جمالی‌پور بیان کرد: این بسته‌ها بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع می‌شود و خانواده‌ها توسط نیروهای جهادی شناسایی شده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اجرای مراحل بعدی رزمایش مواسات گفت: همزمان با شروع دهه ولایت، عید قریان و غدیر خم شاهد توزیع بسته‌های معیشتی خواهیم بود و برآورد ما این است که مرحله اول طرح تا عید غدیر، مرحله دوم در دهه اول محرم و مرحله سوم در ایام اربعین و ۲۸ صفر صورت بگیرد.

حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا

سرهنگ حمزه برین در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این ایامی که دنیا درگیر ویروس است، کشور ما با همدلی و اتحاد در سطح ملی و استانی با تشکیل قرارگاه‌های مشترک برای هماهنگی در اجرای رزمایش‌های کمک مومنانه در گام دوم احسان و تعاون، توانسته مسیری را طی کند که موجب آرامش در جامعه و حل مسئله معیشت نیازمندان است.

وی افزود: استان قزوین هم به همت و همراهی مسئولان در دولت و نهادهای اسلامی و مجموعه‌های فرهنگی توانسته فعالیت‌های بسیار خوبی را در امر مواسات و کمک مومنانه رقم بزند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: ما در مرحله دوم کمک‌های مومنانه در قالب نهضت تعاون و احسان، در سه مرحله اقدامات خوبی را خواهیم داشت که آغاز این رزمایش به همت نماینده ولی فقیه در استان و همراهی و پشتیبانی نهادهای فرهنگی و ستاد اجرایی امام امروز صورت گرفت.

برین بیان کرد: امیدواریم با ادامه این همدلی و همراهی گام اول را به نیت امام علی(ع) در دهه امامت و ولایت، گام دوم را به نیت امام حسین(ع) در دهه اول محرم و گام سوم را به نیت پیامبر اکرم(ص) را در دهه پایانی ماه صفر به همت مردم برداریم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم همچنان که مسئولان و گروه‌های جهادی در هماهنگی‌های استانی گام برداشتند، مردم و خیرین هم مشابه دور نخست این رزمایش، نذورات و حمایت‌های خود را داشته باشند و حرکت ما یک حرکت جهادی در شان و جایگاه مورد نظر رهبری باشد و بتوانیم در امر کمک مومنانه یاری‌رسان نیازمندان باشیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در پایان گفت: با احصاء اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان در سطح استان امیدواریم بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان