۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین همه باید برای اجرای نهضت تعاون و احسان در قزوین جهادی بپاخیزیم
کد خبر: ۳۴۳۷۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۴ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

همه باید برای اجرای نهضت تعاون و احسان در قزوین جهادی بپاخیزیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر، نهضت تعاون و احسان را بیان کردند که بیانات رهبری برای ما دستورالعمل انجام وظایف دینی می‌شود.

همه باید برای اجرای نهضت تعاون و احسان در قزوین جهادی بپاخیزیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مرحله دوم رزمایش مواسات با عنوان نهضت تعاون و احسان که امروز(شنبه) در مسجد النبی(ص) شهر قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه‌هایی را به همه مسئولان برای حمایت از کسانی که در سختی معیشت قرار گرفتند، دارند؛ لذا باید همه نسبت به حرکت مواساتی توجه داشته باشیم و نقش ایفا کنیم.

وی افزود: مردم به ویژه در استان قزوین، در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه و مواسات خوب درخشیدند و وظایف خود را در حد توان انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر نهضت تعاون و احسان را بیان کردند که بیانات رهبری برای ما دستورالعمل انجام وظایف دینی می‌شود.

عابدینی ادامه داد: خداوند بیان فرمودند فقرایی که در سختی‌ و مضیقه‌ قرار گرفته و نمی‌‌توانند مخارج زندگی خود را تامین کرده و از روی حیا نمی‌توانند نیاز و درخواست خود را بیان کنند، مومنان باید به آنها توجه کنند.

وی اضافه کرد: ما امروز شاهد آن هستیم که ارگان‌ها و مردم، خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام، مساجد و فعالان جهادی در کمک کردن به نیازمندان و توزیع امکانات به پا خواستند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: تعبیری که رهبری بیان کردند، نهضت تعاون و احسان است و همه باید به صورت جهادی به پا خیزیم. این مرحله اول است و امیدواریم آمادگی آن را داشته باشیم که در مرحله بعدی در سال جهش تولید، اقدام اساسی داشته باشیم.

احرای طرح مواسات همزمان با دهه ولایت

در ادامه این مراسم، محسن حق شناس اظهار کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس بیان کردند که مواسات و کمک‌های مردمی ادامه داشته باشد؛ لذا سعی کردیم احسان و تعاون را بیش از پیش نسبت به گذشته داشته باشیم.

وی افزود: به همین منظور امروز از مسجدالنبی(ص) شهر قزوین به عنوان پایگاه اقامه نماز جمعه، بیش از یک هزار بسته معیشتی و چهل تُن مرغ بین خانواده‌های نیازمند در این ایام توزیع می‌شود.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: تامین بخش بسیاری از این اقلام با مشارکت مردم و خیرین تدارک دیده شده و توزیع مرغ هم از سوی ستاد اجرایی امام تدارک دیده شده است.

حق‌شناس عنوان کرد: این بسته‌ها بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده ناشی از کرونا با شناختی که از سوی نیروهای جهادی از نیازمندان صورت گرفته است، توزیع می‌شود.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی در قزوین اضافه کرد: امیدواریم همزمان با شروع دهه ولایت، عید قریان و غدیرخم شاهد توزیع بسته‌های معیشتی باشیم و برآورد ما این است که مرحله اول طرح تا عید غدیر، مرحله دوم در دهه اول محرم و مرحله سوم در ایام اربعین و ۲۸ صفر صورت بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: در این مرحله هزینه تقریبا ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است و امیدواریم تا پایان کار این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان