۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مطالبات‌ ما از سال ۹۵ پرداخت نشده است/ پس از گذشت چندماه از وعده‌های مسئولان، هنوز بیمه‌ای نداریم
کد خبر: ۳۴۳۷۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین:

مطالبات‌ ما از سال ۹۵ پرداخت نشده است/ پس از گذشت چندماه از وعده‌های مسئولان، هنوز بیمه‌ای نداریم

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین گفتند: نزدیک به چهارماه از معرفی ما به بیمه بیکاری می‌گذرد، اما هیچ دریافتی و پولی به غیر از دریافتی برای کرونا نداشته‌ایم.

مطالبات‌ ما از سال ۹۵ پرداخت نشده است/ پس از گذشت چندماه از وعده‌های مسئولان، هنوز بیمه‌ای نداریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ کارگران شرکت کنتورسازی قزوین چندین سال است که با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی دچار مشکلات فراوانی شده اند و هنوز مشکلات این کارگران حل نشده و معوقات آنها پرداخت نشده است.

اسفندماه سال گذشته بود که کارگران این شرکت برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.

روز گذشته و پس از سپری شدن چند ماه از وعده و وعیدهای مسئولان استانی مبنی بر پیگیری مشکلات کارگران شرکت کنتورسازی، کارگران این شرکت بار دیگر برای بیان مشکلات خود در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند تا مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

یکی از کارگران این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: براساس آخرین صحبت مدیران استان در چند ماه گذشته، بنا بر این شد که حق بیمه بیکاری برای نیروهای کنتورسازی واریز شود.

وی افزود: براین اساس، تصمیم گرفته شد تا مطالبات کارگران با وثیقه‌ای که شرکت کنتورسازی از روی لیست وزارت دارایی و با فروش سهام مربوطه در اختیار دارد، پرداخته شود.

این کارگر اذعان کرد: براساس این تصمیم، مقرر شد که در صورت نقد شدن سهام، پول آن از طریق دادگستری برای پرداخت مطالبات کارگران واریز شود اما متاسفانه این پول به خزانه دولت واریز شده است تا وزارت دارایی این پول را به صورت دوره‌ای برای کارگران واریز کند و این مبنای درخواست کارگران شرکت نبوده است.

وی بیان کرد: مطالبات کارگری شرکت، نزدیک به ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان است و پولی که نقد شده دقیقا به اندازه همین مطالبات کارگری است.

این کارگر یادآور شد: متاسفانه ما را اذیت می‌کنند و پول نقدشده را یکجا به حساب دادگستری واریز نمی‌کنند تا مطالبات کارگران به یکباره تسویه شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما، بیمه است؛ تقریبا از چهارماه گذشته حق بیمه‌ای به حساب ما توسط شرکت واریز نشده تا بتوانیم از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنیم.

کارگر شرکت کنتورسازی اضافه کرد: قول‌هایی از سوی برخی مسئولان استانی در هفته گذشته داده شد، اما هنوز هیچ برنامه‌ای برای حل این موضوع صورت نگرفته است.

وی گفت: مسئولان استان قزوین در حضور جمع وعده می‌دهند، اما با گذشت زمان هیچ برنامه‌ای برای حل این مشکل صورت نمی‌گیرد.

این کارگر قزوینی اضافه کرد: ۱۶ سال سابقه خدمت در شرکت کنتورسازی را دارم، اما امسال هم فیش حقوقی دریافت نکرده‌ام؛ نزدیک به چهارماه از معرفی ما کارگران شرکت به بیمه بیکاری می‌گذرد اما هیچ دریافتی و پولی به غیر از دریافتی برای کرونا نداشته‌ایم.

این کارگر شرکت کنتورسازی ادامه داد: اکثر کارگران شرکت مطالبات ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی از شرکت دارند و مطالبات ما تقریبا از سال ۹۵ به بعد باقی مانده است.

کارگر دیگری که سابقه چندین سال کار در شرکت کنتورسازی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین بیان کرد: ۲۶ ماه است حقوق نگرفتیم و بیمه بیکاری هم نداریم، ما را از شرکت اخراج کردند و عنوان کردند از بیمه بیکاری استفاده کنید.

وی افزود: قدردان پیگیری مسئولان استانی و امام جمعه محترم قزوین برای حل مشکلات شرکت هستیم، اما ارتباط برخی مسئولان کشوری با رئیس شرکت موجب شده است که این پیگیری‌ها بی نتیجه بماند.

این کارگر قزوینی تصریح کرد: سال‌جاری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، مسئولان کشوری باید تلاش کنند واحدهای فعالی مثل کنتورسازی را راه اندازی کنند اما این امر محقق نمی‌شود.

کارگر شرکت کنتورسازی قزوین گفت: ما نیاز داریم که فریادمان شنیده و حق و حقوقمان پرداخت شود و از مجموعه خداحافظی کنیم و یا مسئولان شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که دوباره بتوانیم در شرکت مشغول شویم.

به گزارش صبح قزوین، قزوین، استانی صنعتی است که دارای چندین شهرک صنعتی و اولین شهرصنعتی کشور است که بی توجهی به حوزه صنعت و تولید طی سال‌های اخیر موجب ورشکستگی و بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است.

سال‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، نیاز است توجه جدی به واحدها و شرکت‌های تولیدی صورت بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه در حوزه تولید باشیم.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان