۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین فضاسازی برای عید غدیر با قوت صورت گیرد/ هر خانواده مبلغ غدیر باشد
کد خبر: ۳۴۳۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۳۱ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه الوند:

فضاسازی برای عید غدیر با قوت صورت گیرد/ هر خانواده مبلغ غدیر باشد

امام جمعه الوند گفت: فضاسازی های شهری در راستای عید غدیر صورت گیرد و هر خانواده تلاش کند تا امسال به دلیل وجود کرونا و محدودیت‌های موجود خود مبلغ غدیر باشد و اقداماتی در راستای شناساندن جایگاه غدیر انجام دهد.

فضاسازی برای عید غدیر با قوت صورت گیرد/ هر خانواده مبلغ غدیر باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام مسعود مهدوی امروز(سه‌شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: توجه به فرهنگ در جامعه ضروری است و از این رو بی توجهی به فرهنگ و رسانه موجب ضربه زدن به مردم خواهد شد.

وی افزود: عدم حضور برخی از مسئولان در جلسه شورای فرهنگ عمومی نشان می‌دهد که نگرشی مبنی بر اهمیت در این حوزه وجود ندارد.

مهدوی بیان کرد: با توجه به پیش رو داشتن عیدغدیر از شهرداران و شهرداری‌ها تقاضا داریم که نسبت به فضاسازی‌های شهری در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه الوند ادامه داد: با توجه به شرايط کرونا رغبت مردم برای ازدواج و فرزند آوری کاهش پیدا کرده است که البته باید با آگاهی سازی مردم فرهنگ ازدواج‌های آسان و فرزندآوری را افزایش دهیم.

بسیاری از مسئولان در نماز جمعه حاضر نمی‌شوند

در بخش دیگری از جلسه بهرامی مسئول ستاد نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: با توجه به پیش رو داشتن هفته گرامیداشت نماز جمعه در تلاش هستیم تا بتوانیم در راستای برگزاری هرچه بهتر این فریضه گام‌های موثری را برداریم از این رو برنامه‌های مختلفی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از آنجایی که تریبون نماز جمعه در الوند فضای مناسبی را برای اعلام مسائل و مشکلات مردم فراهم کرده است بنابراين مردم نیز با اشتیاق در نماز جمعه شرکت کرده و شنوای خطبه‌هایی هستند که به مطرح کردن مشکلات آنها پرداخته شود.

بهرامی عنوان کرد: متاسفانه برخی از نهادهایی که باید در برگزاری نماز جمعه همکاری داشته باشند همکاری لازم را ندارند و البته بسیاری از مسئولان نیز در نماز جمعه حاضر نمی‌شوند.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر الوند یادآور شد: تجلیل از السابقون نمازجمعه، تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری نماز جمعه، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع کتب مهدویت، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت و حضور امام جمعه در ادارات از برنامه‌های هفته گرامیداشت نماز جمعه خواهد بود.

وی از مدیران دستگاه‌ها خواست تا علاوه بر حضور در نمازهای جمعه در برگزاری هرچه بهتر گرامیداشت این هفته تلاش و مساعدت کنند.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر الوند گفت: ترویج معارف اسلامی و ارتباط گیری با نسل جوان و نوجوان از جمله اهداف ما است که باید تلاش کنیم و نماز جمعه را به عنوان نماز حاکمیت هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.

کنکور سراسری در الوند برگزار خواهد شد

در این جلسه محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه سیاسی عبادی است و همه ما موظف به شرکت در آن هستیم.

وی افزود: با استفاده از مقوله فرهنگ بسیاری از کارها را می‌توان بهبود بخشید و بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان البرز گفت: همه ما به عنوان مسئول باید همانند مردم باشیم و خوراک و منزل و خودروی ما مثل مردم باشد که اگر چنین اتفاقی بیفتد مردم نیز سختی‌ها را تحمل خواهند کرد.

نصیری در پایان گفت: امسال برای نخستین بار در راستای رفاه حال شهروندان و تردد کمتر برای جلوگیری از کرونا کنکور سراسری در الوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان