۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجاره بهای مسکن بیش از سقف مجاز خلاف قانون است
کد خبر: ۳۴۳۶۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۳۰ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

اجاره بهای مسکن بیش از سقف مجاز خلاف قانون است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بر اساس میزان اعلام شده در مصوبه ستاد ملی کرونا باید اعمال شود و هرگونه عقد قراردادی بالاتر از مقادیر تعیین شده خلاف قانون است.

اجاره بهای مسکن بیش از سقف مجاز خلاف قانون است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی امروز(دوشنبه) در نشست اجاره مسکن استان قزوین اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا بوده و طبق آخرین مصوبات این ستاد، میزان افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد، در کلان شهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد مردم قزوین اجاره نشین هستند، افزود: موضوع مسکن عمومی است و انتظار می‌رفت که سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اصناف و اتحادیه املاک تا قبل از این با جدیت بیشتری در خصوص افزایش نامتعارف اجاره بهای مسکن مداخله می‌کردند.

حبیبی تصریح کرد: افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در سال جاری مسبوق به سابقه نیست و داشتن سرپناه به عنوان حداقل خواسته شهروندان یک جامعه باید مورد توجه مدیران و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: از امروز اتاق اصناف و اتحادیه املاک باید به تمامی مشاوران املاک سطح استان به صورت کتبی و شفاهی ابلاغ کنند که هرگونه قرارداد بین مالک و مستاجر بیش از سقف ۱۵ درصد خلاف قانون است.

تعزیرات حکومتی قزوین با تخلفات موجود برابر قانون برخورد کند

حبیبی بیان کرد: مشاوران املاک باید اطلاعیه یاد شده را پشت درب مغاره‌های خود و در معرض دید عموم نصب کرده و از پذیرفتن قراردادهایی بیش از این سقف خودداری کنند.

وی از شهروندان استان قزوین خواست تا جای ممکن سعی کنند از تمدید اجاره مسکن در منزل خودداری کرده و با مراجعه به املاک اجازه ندهند تا ملزومات قانونی نادیده گرفته شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: از امروز تعزیرات حکومتی استان قزوین باید گشت‌های ویژه‌ای برای نظارت بر قراردادهای مالک و مستاجر در مشاوران املاک به راه بیندازد و با تخلفات موجود برابر قانون برخورد کند.

حبیبی عنوان کرد: شماره تماسی از امروز در اختیار شهروندان قرار گیرد تا اگر موارد تخلف در قرارداد اجاره مسکن رخ داد، سریعا به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی منعکس شود.

وی یادآور شد: هم اکنون نبود نظارت در بازار مسکن بیش از گرانی‌ها به مردم فشار وارد کرده است و خواسته شهروندان برای ساماندهی به این موضوعات یک مطالبه به حق و قانونی است.

حبیبی در پایان بیان کرد: ما در اوج شیوع بیماری کرونا صاحب خانه‌هایی را داشتیم که اجاره بها را می‌بخشیدند، اما به طور ناگهانی مالکان تغییر رویه داده و به افزایش بین ۳۰ تا ۶۰ درصدی اجاره مسکن اقدام کردند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان