۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین استفاده از بیمه بیکاری برای برخی کارکنان لغو شده است/ چشم امید کارکنان عوارضی به دادستان قزوین
کد خبر: ۳۴۳۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۹ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نمایندۀ کارکنان عوارضی‌های استان قزوین:

استفاده از بیمه بیکاری برای برخی کارکنان لغو شده است/ چشم امید کارکنان عوارضی به دادستان قزوین

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دادستانی، امیدواریم برای یک الی دو هفتۀ آینده خبرهای خوشی برای این نیروها داشته باشیم و مشکلات این کارکنان حل شود.

استفاده از بیمه بیکاری برای برخی کارکنان لغو شده است/ چشم امید کارکنان عوارضی به دادستان قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ طی سال‌های گذشته با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در عوارضی‌های قزوین شاهد بیکار شدن تعداد زیادی از کارکنان این عوارضی بودیم که پس از رایزنی‌های متعدد تعدادی از این کارکنان در تهران به کار گرفته شدند و برخی دیگر نیز در قزوین و محمدیه تا اسفندماه مشغول به فعالیت بودند.

فروردین ماه امسال پیامکی با عنوان معرفی کارکنان عوارضی به بیمه بیکاری برای ۵۰نفر از کارکنان عوارضی قزوین ارسال شد و به صورت غیررسمی عذر آنها از کار خواسته شد.

طی چهار ماه گذشته تا امروز مشکلات این کارکنان عوارضی حل نشده است و با وجود حمایت دادستان قزوین از روند پیگیری حل مشکلات این کارکنان هنوز آنها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

احمد فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات کارکنان عوارضی قزوین اظهار کرد: با ورود دادستان قزوین و حضور در جلسۀ ستاد اقتصاد مقاومتی در تاریخ هشتم خردادماه سال‌جاری، مقرر شد تا جلسه‌ای با نمایندۀ دادستانی، نمایندۀ کارکنان آزادراهی استان، مدیرکل آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه و مدیرعامل شرکت سپندار در اداره‌کل راه و شهرسازی تا پایان خردادماه امسال کارگروهی تشکیل تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت اشتغال 48 نفر از کارکنان آزادراه تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: موضوع اجرایی شدن حقوق و بیمۀ معوقه افراد نیز جزو بند دوم جلسۀ این موضوع بود؛ چراکه برخی از نیروها هفت ماه حقوق و بیمه نداشته و مابقی نیروها نیز تا به امروز حقوق و بیمه‌ای دریافت نکرده‌اند.

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین بیان کرد: جلسه‌ای در راستای اجرای بند یک مصوبات مورخه هشتم خردادماه سال‌جاری، در تاریخ ۲۲تیرماه در دفترکل محاکم عمومی و انقلاب قزوین برگزار و در این جلسه عنوان شد اگر چنانچه سپندار به عنوان مجری طرح الکترونیکی کردن اخذ عوارضی آزادراه‌ها و به عنوان کارفرمای نیروهای این بخش است، باید تعیین تکلیفی برای نیروها صورت بگیرد.

فلاحی یادآور شد: باتوجه به اینکه این نیروها تقریبا ۹ ماه حقوق و بیمه را دریافت کردند و زمینه اشتغال به کار در زمینه پشتیبانی و پاسخگویی تلفنی و خدمت رسانی به ترددکنندگان در استان قزوین فراهم است، سپندار مکلف است تا سامانه الکترونیکی اخذ عوارض را برای ادامه فعالیت این نیروها درنظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: چنانچه سپندار کارفرمای نیروها بوده، براساس تبصره بند هفت مادۀ قانون کار این شرایط موجود است و باید این تمکین صورت بگیرد؛ با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دادستانی، امیدواریم برای یک الی دو هفتۀ آینده خبرهای خوشی برای این نیروها داشته باشیم و مشکلات این کارکنان حل شود.

نمایندۀ کارکنان عوارضی قزوین اذعان کرد: بیمه نیروها بلاتکلیف بوده و باوجودی که برخی از نیروها دارای سابقه بودند اما امکان استفاده از بیمه بیکاری برای کارکنان لغو شده است.

وی در پایان تصریح کرد: وضعیت بیمه و حقوق کارکنان به اندازه‌ای ضعیف است که نیروها برای کمترین بیماری در این شرایط کرونایی در مضیقه هستند و ما امیدواریم با ورود دادستانی و مسئولان، مشکلات کارکنان عوارضی حل شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان