۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افتتاح اولین مرکز آموزشی زنان سرپرست خانوار/ سرانه آموزش‌های مهارتی در قزوین از میانگین کشوری بالاتر رفت
کد خبر: ۳۴۳۶۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۹ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خبرداد

افتتاح اولین مرکز آموزشی زنان سرپرست خانوار/ سرانه آموزش‌های مهارتی در قزوین از میانگین کشوری بالاتر رفت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: بزودی در مناطق روستایی برای سرپرستان خانوار برنامه‌هایی اعم از افتتاح اولین مرکز آموزشی زنان سرپرست خانوار را در یکی از روستاهای نزدیک استان قزوین افتتاح می‌کنیم تا قدمی برای افزایش اشتغال زنان روستایی باشد.

افتتاح اولین مرکز آموزشی زنان سرپرست خانوار/ سرانه آموزش‌های مهارتی در قزوین از میانگین کشوری بالاتر رفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محسن مددی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسـيدن هفتـه ملی مهارت و كارآفريني، امروز(یکشنبه) در محل اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان قزوين برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما این است که با توجه به ظرفیت‌ها در بخش دولتی و خصوصی اعم از صنایع کشاورزی و گردشگری را مورد توجه قرار دهیم، چراکه استان قزوین دارای ظرفیت‌های مناسبی است.

وی افزود: براساس گزارش سال ۹۹، چهار هدف سازمانی که شامل ۱۱ برنامه و ۳۲ طرح است برنامه‌ریزی شده و در اختیار مقام مالی استان قرار گرفته است تا تمامی این موارد براساس هدف گذاری انجام و اجرا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اذعان کرد: هدف ما آماده سازی نیروی کار، ظرفیت سازی و ارتقای فضای آموزشی، نظارت و ارزیابی وضعیت معیشیت روستائیان است.

مددی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط آموزشی برای روستائیان از ۱۱ درصد به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: سرانه آموزشی که در استان نسبت به میانگین کشوری پایین بوده از ۱۱.۶ درصد کشوری به ۱۳ ساعت افزایش پیدا کرده تا از ظرفیت‌های استانی نهایت استفاده صورت گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این است که ۴۰ درصد تعهدات در بخش دولتی و ۴۰ درصد دیگر در آموزشگاه‌ها انجام شود و ۲۰ درصد مابقی از طریق شرکت‌هایی که متعلق به بخش دولتی نیستند استفاده کنیم.

برخورد با آموزشگاه‌های متخلف

وی ادامه داد: به دلیل وجود ویروس کرونا که شاید محدود کننده شرایط موجود باشد، اگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام نشود نیز برای موضوع آسیب شناسی و تاثیرات ناشی از کرونا اقدام خواهیم کرد.

مددی عنوان کرد: به دلیل وجود ویروس کرونا از ابتدای سال به لحاظ ارتقاء آموزش توانسته‌ایم زیرساخت‌ها را تقویت و با اخذ مجوزهای بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های آموزشی را آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین افزود: در بخش دولتی که کارگاه‌های گسترده‌ای در اختیار داریم، اعلام کردیم که حتی این کارگاه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت شروع به آموزش کنند چراکه این تدابیر اندیشیده شده تا آموزش تعطیل نشود و زیرساخت‌های مجازی تقویت شود تا از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های سال ۹۹ پیش بینی شده که موضوع ارتقای توان آموزشی آسیب دیدگان بررسی شود؛ چراکه منشا فقر و بیکاری در جامعه به خاطر مشکل فقر مهارتی است و تنها راه‌حلی که جامعه را به سمت حل مشکلات سوق می‌دهد این است که انتظارات آموزشی را در جامعه افزایش دهیم تا بتوانیم با مشارکت رسانه‌ها و تبلیغات، اطلاع رسانی‌هایی صورت گیرد تا خانواده‌ها از ظرفیت‌های آموزشی استفاده کنند.

مددی ابراز کرد: اکنون توجه ویژه ما به آموزش روستاییان است تا علاوه برآموزش‌های دولتی، آموزش‌های خصوصی نیز صورت گیرد تا از ظرفیت‌های روستاییان استفاده شود و این افراد علاوه بر کار کشاورزی، فعالیت‌های دیگر از جمله تولید صنایع دستی انجام دهند.

این مقام مسئول گفت: در راستای حمایت از آموزشگاه‌های آزاد طی هماهنگی با دادستان استان جلسه‌ای برگزار شده که با مراکز آموزشی غیرمجاز برخورد شود و تلاش ما بر این است تا در حوزه صنایع، صدور مجوزهای مربوطه افزایش پیدا کند که خوشبختانه تا کنون دو مجوز صادر شده ‌است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: بزودی در مناطق روستایی برای سرپرستان خانوار برنامه‌هایی اعم از افتتاح اولین مرکز آموزشی زنان سرپرستان خانوار را در یکی از روستاهای نزدیک استان قزوین افتتاح کنیم تا قدمی برای افزایش اشتغال زنان روستایی باشد.

افتتاح اولین دپارتمان آموزش باغبانی و باغداری

وی افزود: موضوع بعدی آموزش‌های مربوط به کشاورزی است که برای این حوزه چندین کارگاه در زمینه کشاورزی برنامه‌ریزی شده است که در هفتـه ملی مهارت و كارآفرينی این پایگاه‌ها افتتاح خواهد شد.

مددی ادامه داد: افتتاح اولین دپارتمان آموزش باغبانی و باغداری و افتتاح دپارتمان آموزش مجازی و آموزش‌های نوین در هفته ملی مهارت و کار آفرینی در بخش محمدیه راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: به طور کلی در سال ۹۹ علی رغم تعطیلاتی که وجود داشت همکاران ما توانسته‌اند تمام وقت با دور کاری و بخش اداری به صورت حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی یا به صورت غیرحضوری کارها را به سرانجام برسانند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ابراز کرد: هفته ملی مهارت و کارآفرینی از ۳۱ تیرماه تا ششم مردادماه ادامه خواهد داشت و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت این هفته استفاده کنیم در بخش دولتی ۱۱ مرکز را داریم که در بخش آموزش فعالیت می‌کنند و همچنین تا به امروز یک سال و نیم است که صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد ممنوع بوده و امیدواریم که به زودی این ظرفیت مهیا شود.

وی افزود: دیدار با استاندار، تجلیل از مهارت آموخته‌های برتر کشور، رونمایی از مرکز فناوری‌های نوین، دیدار با گروه‌های دستگاه‌های دولتی، دیدار با امام جمعه قزوین، برگزاری مسابقات ورزشی برای همکاران در شرایط کنترل شده، تجلیل از پیشکسوتان فنی و حرفه ای، افتتاح مرکز کارگاهی و کشاورزی و افتتاح مرکز کارگاهی و کشاورزی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ملی مهارت و کارآفرینی است.

مددی در پایان بیان کرد: اکنون مربیان نمونه استانی را شناسایی کرده‌ایم تا طی دستور عملی این افراد بتوانند امتیاز لازم را به عنوان مربی کسب کنند و همچنین با توجه به ظرفیت‌های استان المپیادهای استانی و مسایقات رباتیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان