۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین محموله ۱۶۰۰کیلوگرمی مرغ‌های آلوده در تاکستان توقیف شد
کد خبر: ۳۴۳۶۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۸ ساعت: ۱۶:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

محموله ۱۶۰۰کیلوگرمی مرغ‌های آلوده در تاکستان توقیف شد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توقیف یک محموله هزار و ۶۰۰ کیلوگرمی مرغ، پس از انجام آزمایشات از نظر توتال کانت و شمارش کلیه‌ی میکروب‌ها، بالاتر از حد استاندارد تشخیص داده شد.

محموله ۱۶۰۰کیلوگرمی مرغ‌های آلوده در تاکستان توقیف شد

دکتر حمید زینالی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره مرغ‌های توقیف شده در تاکستان اظهار کرد: در پی بازدیدهای ادواری از مراکز مختلف عرضه فراورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌ها درصورت عدم مصرف محموله‌های برگشتی و مصرف نشده در تاریخ مصرف مشخص، فرآیند نمونه برداری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: موارد نمونه برداری شده به آزمایشگاه مرجع کنترلی دامپزشکی ارسال می‌شود؛ طی توقیف یک محموله هزار و ۶۰۰ کیلوگرمی و پس از انجام آزمایشات از نظر توتال کانت و شمارش کلیه‌ی میکروب‌ها، بالاتر از حد استاندارد تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: با آزمایش‌های تکمیلی مجدد روی محموله مشخص شد که این محموله از منظر استفاده، برای مصارف انسانی قابل استفاده نیست و تصمیم به معدوم سازی شد؛ این اقدام با همکاری قوه قضائیه انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: پس از ارسال مستندات، نظر کارشناسی و گرفتن حکم قضایی نسبت به معدوم سازی محموله‌ها اقدام می‌شود که معمولا معدوم سازی در تبدیل ضایعات کشتارگاه انجام می‌شود تا فرایندهای مشخص را طی کرده و نظارت وجود داشته باشد و از نظر زیست محیطی ایجاد آلودگی نکند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان