۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش آمار مبتلایان به کرونا در قزوین/ ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند
کد خبر: ۳۴۳۶۰۳ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۸ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در قزوین/ ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری بودند که نسبت به روز گذشته دو نفر کاهش داشت.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در قزوین/ ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه سهل انگاری و بی‌توجهی به خطر ابتلا به ویروس کرونا در استان موجب شده که شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در استان قزوین باشیم.

وی بیشترین مکان آلودگی به ویروس کرونا در روزهای اخیر را شرکت در جشن‌های عروسی عنوان کرد و افزود: شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در مراکز پرجمعیت را جدی بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری بودند که نسبت به روز گذشته دو نفر کاهش داشت.

نامدار عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری شدند ضمن اینکه ۳۰ نفر از بیماران کرونایی تحت مراقبت‌های ویژه هستند که نسبت به روز گذشته دو نفر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از روز پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون شش هزار و ۵۶۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری شده و حدود ۱۷۰ هزار نفر نیز به صورت سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت استان مراجعه کردند.

استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: مردم در صورتی که قصد شرکت در دورهمی‌ دارند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در فاصله بیش از ۲ متری در فضاهای سرباز باشند.

وی بیان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ماسک زدن است که البته با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک از تاریخ ۱۵ تیرماه در استان هنوز نتایج استفاده از ماسک را در استان قزوین ندیدیم.

نامدار عنوان کرد: با توجه به گذشت ۱۰ روز از اجباری شدن استفاده از ماسک باید اکنون شرایط به گونه‌ای باشد که شاهد کاهش روند بیماری در استان باشیم اما هنوز در روند ثبات و افزایشی قرار داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که علائم و شرایط و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا در هفته آینده شاهد نزول ابتلا به بیماری باشیم.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از ماسک اجباری بوده و عدم استفاده از آن جریمه بسیار سنگین و بالایی را برای فرد به دنبال دارد چراکه این امر یک نوع تهدید امنیت عمومی و سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند علاوه بر اینکه خود در معرض خطر است، چنانچه ناقل بیماری نیز باشد به شدت می‌تواند ذرات ویروس را در فضا منتقل کند.

وی در پایان گفت: در یک سرفه ساده تا ۲۰۰ میلیون قطعه ویروس می‌تواند در فضا منتشر می‌شود که برای این بیماری زایی حداقل هزار قطعه کافی است بنابراین استفاده از ماسک موجب می‌شود که چنانچه فردی ناقل بیماری بود از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان