۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین مطالبه‌گری‌ حوزه عفاف‌وحجاب نباید منحصر به یک مناسبت باشد/۱۷۰ طرح پوشاک با بی‌تدبیری مسئولان قزوین به مرحله‌ی تولید نرسید
کد خبر: ۳۴۳۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۶ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین:

مطالبه‌گری‌ حوزه عفاف‌وحجاب نباید منحصر به یک مناسبت باشد/۱۷۰ طرح پوشاک با بی‌تدبیری مسئولان قزوین به مرحله‌ی تولید نرسید

مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین گفت: مطالبه‌گری در عرصه‌ی عفاف و حجاب تنها مختص به هفته‌ی عفاف و حجاب نیست، بلکه اهل رسانه باید در فصل تابستان که اوج بدحجابی‌ است مطالبه‌گری خود را عمیق‌تر دنبال کنند.

مطالبه‌گری‌ حوزه عفاف‌وحجاب نباید منحصر به یک مناسبت باشد/۱۷۰ طرح پوشاک با بی‌تدبیری مسئولان قزوین به مرحله‌ی تولید نرسید

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با محوریت موانع اجرایی شدن قوانین حوزه‌ی عفاف و حجاب به همت کانون خواهران بسیج رسانه استان قزوین با حضور مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین و لیلا رضایی مسئول بسیج جامعه زنان قزوین در سالن جلسات بسیج اقشار سپاه قزوین برگزار شد.

البته ربیعی، مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری قزوین نیز دیگر میهمان این نشست بود که با اینکه هماهنگی لازم برای حضور وی صورت گرفته بود اما بدون اطلاع قبلی در برنامه حاضر نشد تا پاسخگوی مطالبات اصحاب رسانه باشد.

لیلا رضایی در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: مطالبه‌گری در عرصه‌ی عفاف و حجاب تنها مختص به هفته‌ی عفاف و حجاب نیست، بلکه اهل رسانه باید در فصل تابستان که اوج بدحجابی‌ است مطالبه‌گری خود را عمیق‌تر دنبال کنند.

وی درباره اقدامات گشت ارشاد افزود: محوریت و هدف اصلی گشت ارشاد مرتبط با حوزه‌ی نیروی انتظامی است و در صورت نیاز ما از نیروهای بسیجی ضابط که مراحل آموزشی را طی کرده‌اند استفاده می‌کنیم.

مسئول بسیج جامعه‌ زنان استان قزوین اذعان کرد: نیروهای بسیجی و چه بسا نیروهای انتظامی به هیچ وجه موافق برخوردهای خشونت‌‌آمیز نیستند و سعی دارند با روابط عمومی بالا، به صورت دلسوزانه و رعایت اصول به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اذعان کرد: کلیه‌ی فعالیت‌های گشت ارشاد مرتبط با حوزه‌ی نیروی انتظامی است و در خصوص نوع، شیوه‌ی برخورد و اجرا تنها این نهاد می‌تواند پاسخگو باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: از سال ۸۴ سیاست‌گذاری‌ها و تشکیلات به صورت شبکه‌ای و خوشه‌ای با عناوین مختلف از جمله طرح هدایت، فطرت، تحکیم بنیاد خانواده، الگوی سوم و شکوه پایداری با محوریت‌های مختلف اجرایی شد‌.

وی ادامه داد: با توجه به اجرایی شدن طرح‌های مختلف باید در زمینه وجود برخی مشکلات گفت که تنها یک دستگاه در این ارتباط پاسخگو نیست و لازم است برای اجرای هرچه بهتر طرح‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات همه‌ی عوامل مشارکت داشته‌باشند.

رضایی تصریح کرد: در راستای طرح‌های اجرا شده هدف‌شناسی‌ و هدف‌گذاری‌های خوبی در حوزه‌ی زنان و خانواده انجام شد؛ اما در این میان فعالیت‌ها و هجمه‌های دشمن را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به انجام تحقیقات میدانی درخصوص عدم رعایت حجاب در جامعه عنوان کرد: از سال ۹۰ تحقیقات میدانی از ۴۰۰ شهروند در کل استان قزوین با محوریت حجاب انجام شد که طبق این آمار، بالغ بر ۹۶ درصد جامعه مخاطب در مسئله‌ی احکام پوشش با مشکل مواجه بودند.

وی افزود: متاسفانه احکام پوشش در مقاطع مختلف از جمله مهدکودک‌ها و آموزش و پرورش به صورت اغنایی ارائه نمی‌شود و این مسئله به مراتب تاثیرات خود را در جامعه اعمال می‌کند؛ از سوی دیگر آموزش‌های لازم در مناطق روستایی با محوریت احکام پوشش به خوبی داده نشده‌است.

مسئول بسیج جامعه‌ زنان استان قزوین تاکید کرد: طی ۱۰ سال فعالیت سرگروه‌های آموزش‌دیده و آگاه، فعالیت‌های موثر بسیاری انجام شد که یکی از این فعالیت‌ها اجرای طرح خدمت دوره‌ی مقدماتی و تکمیلی عفاف و حجاب است.

وی گفت: هرساله حدود هزار نفر که پوشش نامناسب دارند وارد این طرح شده و با ارتباط‌گیری مفید و صمیمانه با سرگروه و یا مربی به طور غیرمستقیم مراحل تغییر پوشش را طی می‌کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: سال ۹۸ حدود هزار و ۳۷ نفر از شهروندان سطح استان قزوین با همراهی سرگروه‌های خود در مسیر تغییر پوشش قرار گرفتند که این فرآیند از ابتدای سال در اجتماعات کوچک مانند محله، جمع فامیل و آشنایان آغاز و با ارتباط‌گیری دوستانه و صمیمی بین سرگروه و افراد به نتیجه‌ی مطلوب رسید.

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های موجود برای پوشش آقایان و بانوان عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱۷۰ طرح لباس به عنوان پوشش مناسب برای آقایان و بانوان طراحی شد؛ اما متاسفانه به علت عدم حمایت مسئولین مختلف این حوزه و سایر حوزه‌ها از جمله اصناف، ارشاد و وزارت صمت به مرحله‌ی اجرایی و تولید انبوه نرسید.

مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین در پایان بیان کرد: از مسئولان که در راس امور هستند انتظار می‌رود دستورات لازم در راستای اجرای طرح‌های مرتبط با عفاف و حجاب را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کنند و با نگاه دغدغه‌مدارانه در این مسیر گام بردارند.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان