۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کلاس ‌آنلاین یا کلاس حضوری با تعداد کم ؛ ترم پاییز در دانشگاه های معتبر جهان زیر سایه کرونا چگونه برگزار خواهد شد؟
کد خبر: ۳۴۳۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۵ ساعت: ۱۶:۱۸ ↗ لینک کوتاه

کلاس ‌آنلاین یا کلاس حضوری با تعداد کم ؛ ترم پاییز در دانشگاه های معتبر جهان زیر سایه کرونا چگونه برگزار خواهد شد؟

همه‌گیری ویروس کرونا و شروع کلاس‌های آنلاین در پی تعطیلی دانشگاه‌ها تنها مختص ایران نیست و بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا اقدامات مختلفی را برای پیشگیری از شیوع کرونا پیش گرفته‌اند.

کلاس ‌آنلاین یا کلاس حضوری با تعداد کم ؛ ترم پاییز در دانشگاه های معتبر جهان زیر سایه کرونا چگونه برگزار خواهد شد؟
 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین؛عدم اطمینان در مورد بیماری همه‌گیر کووید 19 برخی از دانشجویان را با وجود اعلام مراکز آموزشی مبنی بر اتخاذ راهکارهای بهداشتی و ایمنی، وادار به تجدیدنظر در مورد برنامه‌های خود برای پاییز کرده است. در روزهای اخیر، برخی از دانشگاه‌ها شامل دانشگاه «مک‌گیل»، دانشگاه «بریتیش کلمبیا»، و دانشگاه «اوتاوا» در کشور کانادا از برنامه‌های خود برای پاییز پرده‌برداری کرده‌اند که بیشتر متمرکز بر ارائه دروس به‌صورت مجازی و آنلاین است.

در «مونترئال»، دانشجویان دانشگاه مک‌گیل کلاس‌ها را عموما از طریق پایگاه‌های از راه دور دنبال خواهند کرد. دانشگاه فرانسوی‌زبان مونترئال نیز اعلام کرده است فقط چند درس یا بخشی از آن‌ها بصورت حضوری خواهد بود. دانشگاه «کنکوردیا» هنوز در حال نهایی کردن تصمیمات خود برای ترم پاییز است.

کلاس ‌آنلاین یا کلاس حضوری با تعداد کم ؛ بهترین گزینه کدام است؟

طبق اعلام دانشگاه بریتیش کلمبیا، کلاس‌های دارای دانشجویان زیاد به‌صورت مجازی و کلاس‌های دارای دانشجویان کم به‌صورت حضوری با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و سایر دستورالعمل‌ها خواهد بود. دانشگاه اوتاوا اعلام کرده است که تمامی کلاس‌های این دانشگاه، بجز برخی استثنائات، شامل گزینه‌ی آموزش از راه دور در ماه سپتامبر خواهد بود.

با این وجود، طبق نظرسنجی‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد تعداد زیادی از دانشجویان به‌دلیل تاثیر مالی بیماری، و نگرانی در مورد پشتیبانی محدود و کیفیت نسبی آموزش از راه دور در حال تجدیدنظر در برنامه‌های خود برای شرکت در دانشگاه و کالج هستند. در یک نظرسنجی که بیش از 1000 نفر در ان شرکت کرده بودند، 30 درصد از دانشجویان اظهار داشتند که ممکن است برنامه‌ی خود را برای ترم پاییز تغییر دهند.

شیوع ویروس کرونا در دنیا روند ادامه هرگونه فعالیتی را با مشکلات و تغییرات زیادی مواجه کرد. حالا دیگر به جدیت می‌‌توان گفت جهان برای دوران پسا کرونای خود باید برنامه ریزی مدونی داشته باشد. کشورهای گرفتار شده توسط این ویروس در حال انجام اقدامات شدیدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستند.

به همین منظور بسیاری از دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی در دنیا تعطیل شدند و فعالیت‌های آموزشی و اداری خود را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند.به نظر می‌رسد در ایران نیز دانشگاه‌ها و مدارس از طریق آموزش مجازی فعالیت‌های علمی خود را دنبال خواهند کرد. حتی در روزهای گذشته شاهد دفاع پایان نامه به صورت آنلاین نیز بودیم.

انتهای پیام/1404

منبع:خبرگزاری علم وفناوری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان