۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین انس با ائمه، دخترم را در مسیر عفاف و حجاب قرار داد/ شهادت همسرم، بزرگترین امتحان الهی بود
کد خبر: ۳۴۳۵۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۵ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

همسر شهید مدافع حرم "محمدرضایی":

انس با ائمه، دخترم را در مسیر عفاف و حجاب قرار داد/ شهادت همسرم، بزرگترین امتحان الهی بود

همسر شهید مدافع حرم "محمدرضایی" گفت: انس با ائمه از همان ابتدا دخترم را مانند یک زن اسلامی بار آورد، به یاد دارم که هفت‌سال داشت و من او را برای مدرسه رفتن حاضر می‌کردم و او تاکید داشت که چادر به سر داشته باشد.

انس با ائمه، دخترم را در مسیر عفاف و حجاب قرار داد/ شهادت همسرم، بزرگترین امتحان الهی بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ ‌و هنر صبح ‌قزوین؛ شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی اول مهرماه سال ۱۳۵۰ در تاکستان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و دارای دو پسر و یک دختر است.

شهیدحمید محمدرضایی، از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بود که این مجاهد مدافع حرم ۲۴ فروردین سال ۱۳۹۴ در سوریه در جریان نبرد با تکفیری‌های صهیونیستی مفقود شد.

همچنین جانباز شهید علی محمدرضایی برادر شهید حمید محمدرضایی که سال ۶۵ در جریان عملیات کربلای چهار در منطقه عملیاتی جزیره ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود سال گذشته پس از گذشت ۳۱ سال پیکر پاکش به میهن اسلامی بازگشت.

نجمه رمضانی در دیدار اعضای کانون شورای خواهران بسیج رسانه استان قزوین که امروز(چهارشنبه) به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، با اشاره به مبحث عفاف و حجاب اظهار کرد: از همان ابتدا مسئله‌ی تربیت فرزند برایم حائز اهمیت بود که به حول قوه‌ی الهی همسرم هم در این راه من را تنها نگذاشت و این همکاری در تربیت فرزندان نکته‌ی مهمی بود که باعث موفقیت ما در این حوزه شد.

وی افزود: زمانی که دخترم کودک بود بجای داستان‌های امروزی برایش واقعه‌ی کربلا را به زبان ساده تعریف می‌کردم؛ برایش از رقیه‌ی سه‌ساله می‌گفتم و او با همان سن کم اشک می‌ریخت.

همسر شهید حمید محمدرضایی اذعان کرد: انس با ائمه از همان ابتدا دخترم را مانند یک زن اسلامی به بار آورد به یاد دارم که هفت‌سال داشت و من او را برای مدرسه رفتن حاضر می‌کردم و او تاکید داشت که چادر به سر داشته باشد.

وی اذعان کرد: زمانی که با اصرار دخترم نسبت به پوشش چادر مواجه شدم برایش یک چادر عربی تهیه کردم و شاهد بودم که او از این حرکت من استقبال کرد، امروز خیلی از آن سال‌ها گذشته‌است و من ندیدم که حتی یکبار چادر از سر او برداشته شود.

این همسر شهید با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید ابراز کرد: از سوی دیگر تربیت و خلوص نیت همسرم زبانزد فامیل بود و همیشه شهادت را به عنوان هدف و راس دعای خویش قرار می‌داد.

وی ادامه داد: همسرم بارها و بارها به من می‌گفت که در نمازهایم برای او دعا کنم، دخترم هم شنیده بود که پدرش در نمازهای شهادتش از خدا می‌خواهد که به درجه‌ی شهادت نائل شود که خداهم دعای او را شنید و به دعایش پاسخ داد.

رمضانی تصریح کرد: همسرم را بسیار دوست داشتم به طوری که این علاقه در میان دوستان هم مشهود بود و شهادت همسرم بزرگ‌ترین امتحان الهی من بود، اما خدا را شاکرم که به خواسته‌اش رسید.

وی گفت: زمانی که در سوریه در محاصره بود با من تماس می‌گرفت و از من می‌خواست تا با او صحبت کنم، اما در آن شرایط من نمی‌دانستم که چه لحظات سختی را سپری می‌کند.

همسر شهید محمدرضایی ادامه داد: بعد از آن مطلع شدیم که او مفقود شده‌است، چهارسال گذشت و ما بعد از این همه سال هنوز نمی‌دانستیم که او زنده‌است یا نه؛ بعد از چهارسال زمانی که درحال تهیه‌ی مستند بودیم از خبر شهادت مطلع شدیم.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که درحال تهیه مستند بودیم دخترم به طور اتفاقی متوجه شهادت پدرش شده بود و درست در لحظه‌ی مصاحبه خبر شهادت را به ما رساند که البته با وجود اینکه از شنیدن خبر خیلی منقلب شده بودم؛ اما سجده شکر بجا آوردم.

این همسر شهید با اشاره به وصایای شهدا گفت: با حفظ حجاب، اجازه ندهیم خون شهدا پایمال شود. حجاب وصیت همه شهدای ماست و ما میراث‌دار شهیدانی هستیم که برای حفظ حجاب، جان و خون را دادند.

وی در پایان تصریح کرد: زمانی که افراد کم‌حجاب و بدحجاب را می‌بینم، دل شکسته می‌شوم، ای کاش می‌شد بخاطر انسانیت مراقب حجابمان باشیم.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان