۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بستری روزانه ۲۴۰بیمار با تشخیص کرونا در قزوین/ مردم در مجالس عروسی و عزا شرکت نکنند
کد خبر: ۳۴۳۵۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۵ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد

بستری روزانه ۲۴۰بیمار با تشخیص کرونا در قزوین/ مردم در مجالس عروسی و عزا شرکت نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متاسفانه تقریباً ۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌‌های استان در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

بستری روزانه ۲۴۰بیمار با تشخیص کرونا در قزوین/ مردم در مجالس عروسی و عزا شرکت نکنند

دکتر حمیدرضا نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین با اشاره به وضعیت استان از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا اظهار کرد: به طور متوسط در هر شبانه‌روز حدود ۲۲۰ تا ۲۴۰ بیمار در کل بیمارستان‌های سطح استان با تشخیص کرونا بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه تقریباً ۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌‌های استان در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید۱۹ گفت: با توجه به شرایط موجود توصیه می‌شود همه همشهریان به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنند.

وی تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با زمان کافی و روش مناسب از موارد مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

نجاری عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا از شرکت در مراسم‌های عزا و عروسی خودداری کنند هرچند حضور در این مراسم‌ها حق هرکسی است؛ اما اکنون در شرایط استثنائی به سر می‌بریم لذا تاکید می‌شود مردم تا حد امکان از حضور در تجمعات و اماکن عمومی اجتناب کنند.

وی در ادامه گفت: همه باید به این نکته توجه داشته باشند که فرد مبتلا به ویروس کرونا ممکن است ویروس را در محیط پخش کرده و موجب بیماری سایر افراد شود.

نجاری در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر است لذا همشهریان با مشاهده فردی که از ماسک استفاده نکرده به عنوان یک وظیفه اجتماعی از وی بخواهند که به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک اهمیت دهد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان