۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تخت بیمارستانی در قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است/ کمبود نیروی متخصص پزشکی
کد خبر: ۳۴۳۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۴ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تخت بیمارستانی در قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است/ کمبود نیروی متخصص پزشکی

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استان قزوین در حوزه درمان و بهداشت با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، به گونه‌ای که میزان تخت بیمارستانی استان با توجه به سرانه جمعیتی آن پایین‌تر از میانگین کشوری است.

تخت بیمارستانی در قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است/ کمبود نیروی متخصص پزشکی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی امروز(سه‌شنبه) در دیدار با دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پیگیر مشکلات حوزه سلامت و درمان استان قزوین شد.

وی در این دیدار اظهار کرد: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب همچنین حادثه‌خیز بودن و زلزله خیز بودن آن و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی ۱۱ استان در موقعیت بسیار مهمی قرار دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود جایگاه و اهمیت این استان شاهد هستیم که استان قزوین در حوزه درمان و بهداشت با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، به گونه‌ای که میزان تخت بیمارستانی استان با توجه به سرانه جمعیتی آن پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: فرسوده بودن ساختمان بیمارستان‌های دولتی قزوین از دیگر آسیب‌های این حوزه است، لذا نیاز است نوسازی، بهسازی و ساخت بیمارستان‌های جدید در سطح استان قزوین در اولویت وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد.

احداث درمانگاه‌های شبانه‌روزی در استان مورد توجه جدی وزارت بهداشت قرار بگیرد

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین می‌توان گفت بخش زیادی از جمعیت این استان کارگرنشین است، با این وجود با کمبود مراکز درمانی حوزه تامین اجتماعی در شهر قزوین، شهرستان‌های استان و نواحی منفصل شهری روبه‌رو هستیم؛ ضرورت دارد که احداث و تجهیز درمانگاه‌های شبانه‌روزی و پایگاه‌های اورژانسی در استان مورد توجه جدی وزارت بهداشت قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: استان قزوین از نظر بهره‌مندی از خدمات حوزه درمان دارای ساختاری ضعیف است، چنانچه با کمبود نیروی متخصص در این حوزه روبرو هستیم، مطالبه جدی ما این است که وزارت بهداشت برای تجهیز و ارتقاء تجهیزات بیمارستانی، آی سی یو و آزمایشگاه‌ها همچنین جبران کمبود نیروی تخصصی استان تمهیدات لازم را داشته باشد.

گفتنی است؛ در این دیدار دکتر محمدبیگی با ارائه نامه‌هایی خواستار توسعه فضا و بخش دیالیز در شهرهای قزوین و تاکستان و حمایت مالی و تجهیزاتی از این بخش شد.

همچنین با توجه به بیماری کرونا و افزایش مبتلایان به این ویروس در استان قزوین، بر ضرورت ارائه خدمات درمانی مورد نیاز این بیماران در مراکز درمانی تاکید کرد و توجه به زیرساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی مگا آی سی یو در مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا قزوین را خواستار شد.

انتهای پیام/1100

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان