۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وزارت خارجه با کره جنوبی برخورد قاطعانه کند/ مجلس اجازه نمی‌دهد حق مردم ایران پایمال شود
کد خبر: ۳۴۳۵۱۱ نویسنده: دکتر فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۴ ساعت: ۸:۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی:

وزارت خارجه با کره جنوبی برخورد قاطعانه کند/ مجلس اجازه نمی‌دهد حق مردم ایران پایمال شود

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در تمام روابط و معاهدات، حفظ عزت و استقلال ملی هدف ما است، در رابطه با بلوکه شدن دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی نیز قدرت عمل وزارت خارجه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزارت خارجه با کره جنوبی برخورد قاطعانه کند/ مجلس اجازه نمی‌دهد حق مردم ایران پایمال شود

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره اقدام علیه بلوکه کردن دارایی ۹ میلیارد دلاری ایران توسط کره جنوبی اظهار کرد: ما در تمام مواقع به دنبال حفظ عزت و استقلال ملی هستیم.

وی ادامه داد: اولین هدف ما در هر معاهده و روندی که به عنوان بازرگانی و تجارت رخ می‌دهد تامین نیازهای داخلی به شرط حفظ استقلال و عزت ملی است و نباید این موضوع به هیچ وجه خدشه دار شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: ازنظر حقوقی و قضایی مجلس یازدهم در هیچ موردی اجازه نمی‌دهد حق مردم مظلوم ایران پایمال شود و به طور قطع برای احقاق حق خود از دعاوی حقوقی و قضایی نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: وزارت خارجه باید با قدرت و قوت بیشتری این موضوع را پیگیری کند، همچنین وزارت صمت نیز باید در این موضوع با قدرت عمل کند.

لزوم تقویت تولید داخلی و ترویج مصرف کالای ایرانی

این مقام مسئول درباره واکنش وزارت خارجه در مواجهه با این موضوع گفت: قدرت عمل وزارت خارجه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ درواقع برخورد قاطع و توضیح خواستن از وزیر خارجه کشور کره جنوبی برای ما دارای اهمیت است.

وی عنوان کرد: اگر کشوری با ما معاهده و تجارت بین المللی دارد باید قوانین کشور ما را رعایت کند و هر کشوری که قوانین ما را مدنظر قرار ندهد در مجلس اقدام متقابلی را علیه آن پیش بینی می‌کنیم.

محمدبیگی ابراز کرد: درتمام مواقع این موضوع مد نظر ما بوده که برای حفظ استقلال و عزت باید راهکارهای مختلفی پیش بینی کرد که تقویت تولید داخلی و ترویج مصرف کالای داخلی و اقدام متقابل و محدود کردن کالاهای کشور مقابل از جمله آن‌ها است.

وی درپایان گفت: اقدام متقابل علیه کشورهایی که ما را تحریم می‌کنند دارای اهمیت است، در رابطه با کشوری مانند امریکا، تحریم کامل و مرجوع کردن کالاهای امریکایی مدنظر ما است، در مورد کشور کره نیز متناسب با نوع برخوردی که با ما داشته باشند به طور متقابل عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان