۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۵۰ درصد مسکن روستایی قزوین ایمن سازی شده است
کد خبر: ۳۴۳۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۱ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان:

۵۰ درصد مسکن روستایی قزوین ایمن سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: اکنون ۵۰ درصد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده و از این نظر نسبت به میانگین کشوری که ۴۰ درصد است در سطح بالاتری قرار داریم.

۵۰ درصد مسکن روستایی قزوین ایمن سازی شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی اصغر گونجی در جلسه شورای مسکن که امروز(شنبه) در سالن جلسات باغستان برگزار شد، درباره مسکن روستایی استان اظهار کرد: برای پرداخت وام به مسکن روستایی در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ واحد ابلاغی داشتیم که تاکنون هزار و ۹۰۰ واحد عقد قرارداد و مراحل ساخت و بهسازی آغاز به کار شده و ۷۰۰ واحد نیز در بانک‌ها درحال پیگیری شرایط هستند.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده و از این نظر نسبت به میانگین کشوری که ۴۰ درصد است در سطح بالاتری قرار داریم.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در پایان گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن زمین‌ها طی ۴۰ روز گذشته از راه و شهرسازی تحویل گرفته شده اما از ۶۴۸ واحدی که ساخت آن سهم بنیاد مسکن بوده صرفا ۱۳۷ نفر متقاضی وجود داشت که این موضوع به دلیل قرار گرفتن در مناطق کم برخوردار است.

افتتاح حساب برای ۳۰۰ قزوینی در راستای اقدام ملی مسکن

در ادامه این جلسه حسینی درباره افتتاح حساب متقاضیان اقدام ملی مسکن عنوان کرد: برای افتتاح حساب اسامی متقاضیان به صورت سیستمی در تهران موجود است و تاکنون برای ۳۰۰ نفر حساب افتتاح شده و از طرف این افراد ۶۸ میلیارد ریال مبلغ واریز شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تسهیلات و تامین مالی پروژه‌ها بدون سپرده ۱۰۰ میلیون با نرخ ۱۸ درصد درنظر گرفته شده و مدت مشارکت ۲۴ ماه و زمان بازپرداخت نیز ۱۲ سال است.

مدیرعامل بانک مسکن ابراز کرد: پرداخت تسهیلات در مراکز استان ۶۰ میلیون و شهرستان‌ها ۴۰ میلیون با نرخ هشت درصد است که درصورت تقاضای زن و شوهر این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات شرایطی لحاظ شده و درمجموع بانک در ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت مشارکت می‌کند و آزاد سازی نیز طی مراحل مختلف ساخت انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در استان قزوین برای طرح اقدام ملی مسکن۷۰۰ نفر تایید صلاحیت شده اما صرفا برای ۳۰۰ نفر افتتاح حساب شده، باتوجه به اینکه افتتاح حساب در ستاد مرکزی انجام شده لازم است این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه موضوع تولیدات صنعتی استان برای تامین مصالح و مواد مورد نیاز جهت ساخت واحدها نیز مطرح شد. مشکلات شرکت کاریز خاور در اجرای پروژه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین تامین مسکن کارکنان معدن مس ماهین و جابه‌جایی روستای خوب کوه نیز مورد بررسی قرار گرفت. واگذاری ساخت مسکن برای بیش از ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول به بهزیستی نیز در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان