۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین "فاطمه" و "امیرعلی" در صدر اسامی منتخب قزوینی‌ها/ طلاق ۲۵ درصد کاهش یافت
کد خبر: ۳۴۳۴۴۵ نویسنده: حسن وفایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۱ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد

"فاطمه" و "امیرعلی" در صدر اسامی منتخب قزوینی‌ها/ طلاق ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: فاطمه و امیرعلی بیشترین اسامی منتخب والدین قزوینی در سه ماه نخست سال جاری بوده است.

"فاطمه" و "امیرعلی" در صدر اسامی منتخب قزوینی‌ها/ طلاق ۲۵ درصد کاهش یافت

حسن وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار وقایع حیاتی در استان اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری سه هزار و 810 ولادت در استان قزوین ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و 962 واقعه ولادت مردان و تعداد یک هزار و 848 ولادت زنان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که چهار هزار و 105 واقعه تولد بوده است به میزان هفت درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به میزان ثبت فوت در استان گفت: طی سه ماهه سال جاری تعداد دو هزار و 67 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل این آمار یک هزار و 410 واقعه بوده است.

وفایی در مورد آمار ازدواج و طلاق صورت گرفته در استان گفت: در بخش ازدواج طی همین مدت تعداد یک هزار و 949 واقعه ازدواج و تعداد 499 واقعه طلاق ثبت شده است.

ثبت بیش از 924 هزار درخواست کارت هوشمند ملی

وی عنوان کرد: سال قبل در موضوع ازدواج تعداد دو هزار و 868 واقعه ازدواج به ثبت رسیده بوده که در قیاس با امسال 7/14 درصد کاهش را نشان می‌دهد و در واقعه طلاق که در مدت مشابه سال قبل تعداد 669 واقعه ثبت شده بوده 25 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در مورد بیشترین اسامی انتخاب شده درسه ماهه اول سال بیان کرد: شش نام اول دختران به ترتیب فاطمه، رستا، زهرا، حلما، بهار و مرسانا و شش نام اول پسران امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علی، امیرعباس و آراد است.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی در استان عنوان کرد: تاکنون تعداد 924 هزار و 260 درخواست کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده که 91 درصد جمعیت واجد شرایط استان را شامل می‌شود.

وفایی افزود: از این تعداد درخواست برای 756 هزار و 841 نفر کارت صادر شده که سه هزار و 360 نفر از این افراد هنوز کارت خود را از باجه‌های پیشخوان تحویل نگرفته‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه برای تمام افراد بالای ۱۵ سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، گفت: جمعیت بالای ۱۵ سال استان یک میلیون و 16 هزار و 21 نفر برآورد می‌شود که 77/5 درصد از کل جمعیت استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان