۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۱۶ درصدی پرونده‌های قضایی/ به‌زودی سلاح‌های سرد از سطح شهرستان تاکستان جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۴۳۴ نویسنده: حسین رجبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۱ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان تاکستان اعلام کرد

کاهش ۱۶ درصدی پرونده‌های قضایی/ به‌زودی سلاح‌های سرد از سطح شهرستان تاکستان جمع‌آوری می‌شود

دادستان تاکستان گفت: اهتمام در رسیدگی و کاهش پرونده‌های موجود در شعبات مد نظر ما است؛ در این راستا تعداد پرونده‌ها با کاهش ۱۶ درصدی از هزار و شش فقره در ابتدای سال ۹۸ به ۸۵۱ فقره در پایان سال رسید.

کاهش ۱۶ درصدی پرونده‌های قضایی/ به‌زودی سلاح‌های سرد از سطح شهرستان تاکستان جمع‌آوری می‌شود

حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به عملکرد سه ماه نخست مرجع قضایی شهرستان تاکستان اظهار کرد: در سال ۹۸ با برنامه ریزی صورت گرفته در ۱۵ محور اقدام به فعالیت کردیم.

وی ادامه داد: اهتمام در کمیت به رسیدگی و کاهش موجودی شعبات مد نظر ما است، در این راستا تعداد پرونده‌ها با عملکرد مثبت ۱۵۵ فقره و کاهش ۱۶ درصدی از هزار و شش فقره در ابتدای سال ۹۸ به ۸۵۱ فقره در پایان سال رسید که برای رسیدن به ۲۵ درصد در تلاش هستیم.

دادستان تاکستان ابراز کرد: در حوزه اجرای احکام کیفری مانده پرونده‌ها ابتدای سال، ۸۹۲ فقره پرونده داشتیم که به ۷۷۶ فقره رسید، در این راستا با عملکرد مثبت به ۱۱۶ فقره پرونده رسیدگی شده و کاهش ۱۴ درصدی داشتیم.

وی افزود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ورودی پرونده‌ها به مجموعه دادستانی شهرستان ۹۶۷ فقره بود که در مقایسه با سال گذشته که هزار و ۵۳۷ فقره بود ۳۸ درصد کاهش داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: تاکستان، اولین شهرستان در تشکیل قرارگاه حقوق عامه است، در زمینه ارتقای کیفیت در رسیدگی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته که برگزاری ۳۰ ساعت کلاس برای ضابطین عام و خاص و رعایت دستورالعمل و تدوین و ابلاغ حقوق متهمین در ۱۵ مورد از جمله آن‌ها بود.

وی ادامه داد: اهتمام در سرعت رسیدگی و کاهش پرونده‌های مسن از دیگر برنامه‌های ما است در این زمینه با کاهش ۳۲ درصدی از ۴۶۵ فقره به ۳۶۷ مورد رسیدیم.

رجبی عنوان کرد: ابلاغ الکترونیک نیز از ۵۸ درصد به ۸۷ درصد افزایش یافت و قرار است تا پایان سال به ۹۵ درصد برسد.

۸۸۷ فقره سازش در پرونده‌های قضایی شهرستان تاکستان
وی تصریح کرد: اولین شهرستان در برقراری ارتباط تصویری با زندان بودیم که راه‌اندازی این سامانه به صرفه جویی در هزینه‌ها منجر شد.

دادستان تاکستان بیان کرد: همچنین برای اولین بار سامانه ارتباط تصویری مردم روستا با دادستان را در ساعت ۱۰ تا ۱۳ صبح روزهای سه شنبه در دستور کار داریم که در راستای تکریم ارباب رجوع اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری و اجرای طرح اصلاح ذات البین با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و محکومیت کیفری شهروندان مورد توجه ما قرار دارد، در قتل نیز سازش ۱۰۰ درصدی در دو فقره داشتیم.

دادستان شهرستان تاکستان با بیان تعداد پرونده‌های منجر به سازش گفت: در کلانتری‌ها ۵۰۵ فقره و در شعبات ۳۷۲ فقره از پرونده‌ها منجر به سازش شد و درمجموع ۸۸۷ فقره سازش داشتیم که باید افزایش یابد.

وی ابراز کرد: ۴۶۱ مورد ورودی به زندان داشتیم که کاهش ۸ درصدی داشت البته لازم است این میزان به ۲۵ درصد برسد.

رجبی در ادامه گفت: در راستای توجه به پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه نیز ۸۰ طرح تدوین، ابلاغ و اجرا شد که در این مورد مردم مشارکت بسیار بالایی داشتند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جهش تولید اظهار کرد: در سال جاری اولین قرارگاه جهش تولید را راه‌اندازی و ۲۰ هدف را تدوین کردیم؛ همچنین قرارگاه حقوق عامه نیز شکل گرفت و در همین راستا به هیچ وجه اجازه ضایع شدن حقوق عامه را نمی‌دهیم.

کاهش چشمگیر جرایم انتخاباتی در تاکستان
وی افزود: در سامانه ارتباط پیامکی ۵۰۰ مورد دریافت و مورد بررسی قرار گرفت، همچنین طرح‌های هر مسجد و هر مدرسه یک حقوقدان نیز اجرایی شد.

رجبی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از جرایم کاندیداها و تبلیغات انتخاباتی مجلس ۳۱ برنامه داشتیم و باتوجه به اقدامات صورت گرفته علی رغم قرار داشتن تاکستان جزء پنج شهرستان حساس کشور هیچ پرونده‌ای تشکیل نشد و جرمی صورت نگرفت و درمجموع جرایم انتخاباتی کاهش چشمگیری داشت.

وی درباره بازدید از واحدهای تولیدی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل اقتصاد مقاومتی ریاست قوه قضائیه با بازدید از شرکت‌های تولیدی دریافتیم که به راحتی می‌توان جهت تولید شرکت را تغییر داد و از ظرفیت موجود برای افزایش تولید بهره برد.

دادستان شهرستان تاکستان ادامه داد: مجوز تغییر خط تولید در زمان شیوع کرونا به مدت سه ماه از جمله این موارد است که روند نامه نگاری و هماهنگی آن ۷۲ ساعت زمان برد، باتوجه به این تجربه می‌دانیم که می‌توان در بازه زمانی کوتاه به نتیجه رسید.

وی عنوان کرد: منشور اخلاقی و رفتاری ساخت و ساز شهری، سالم سازی و پایش فضای مجازی شهرستان و تعامل بین فضای مجازی و دستگاه قضایی از جمله طرح‌های در دست اجرای ما هستند، که البته اکنون چنین ارتباطی در شهرستان وجود دارد.
 
اجرای طرح رفع توقیف موتور سیکلت‌ها در شهرستان تاکستان
این مقام قضایی تاکید کرد: لازم است در بیان و نشر اخبار دقت‌های لازم صورت گیرد تا منجر به شکایت از رسانه‌ها نشود.
 
رجبی افزود: در همین راستا همواره صحت و سقم اخباری که مسئول انتشارش هستیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ چراکه نباید فضای شهرستان را با نشر اخبار متشنج کنیم.
 
وی گفت: بزودی سلاح‌های سرد را در سطح شهرستان جمع آوری می‌کنیم؛ زیرا این امر به کاهش جرم منجر می‌شود و لازم است پرونده‌های خشن تا ۱۰۰ درصد کاهش یابد‌ و این اتفاق با همکاری همه افراد محقق می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به اجرای طرح رفع توقیف موتور سیکلت‌ها در شهرستان تاکستان گفت: سه هزار و ۶۰۰ دستگاه موتور سیکلت در پارکینگ‌ها موجود بود و در ماه مبارک رمضان با تلاش شبانه روزی ۵۵۲ دستگاه موتور سیکلت تحویل مردم شد و میزان پرداختی برای رفع توقیف تا ۹۰ درصد کاهش داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: لازم است جاذبه‌هایی در شهر ایجاد شود که راه اندازی بازارچه‌های ارائه محصولات شهرستان در پارکینگ‌های اتوبان از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: نواقص موجود در بخش‌های اورژانس اسفرورین و ضیاء آباد مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و باید زمینی اختصاص یابد تا اورژانس هوایی نیز داشته باشیم.
 
دادستان تاکستان در پایان با اشاره به جایگاه و نقش رسانه در همکاری با دستگاه قضایی گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی با قلم خود می‌توانند در برنامه‌های پیشگیرانه نقش قابل توجهی ایفا کنند و پیشرفت شهرستان منوط به همکاری افراد مختلف است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان