۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تمامی تاکسیرانان استان قزوین موظف به رعایت قانون ۳ مسافر هستند/ برخورد جدی با متخلفین
کد خبر: ۳۴۳۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۸ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی محمدیه:

تمامی تاکسیرانان استان قزوین موظف به رعایت قانون ۳ مسافر هستند/ برخورد جدی با متخلفین

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی محمدیه گفت: واحدهای گشت و بازرسی را برای نظارت‌های شدیدتر نیز بیشتر می‌کنیم و در صورت مشاهده تخلف قطعا برخورد جدی خواهیم داشت.

تمامی تاکسیرانان استان قزوین موظف به رعایت قانون ۳ مسافر هستند/ برخورد جدی با متخلفین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، طبق پروتکل‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه نیز مقرر شد تا تاکسی‌ها فقط سه مسافر سوار کنند، یعنی طبق این قانون نباید بیش از دو مسافر را در پشت سوار کنند.

اما گویا این قانون تنها بر روی کاغذ باقی مانده و به هیچ عنوان از سوی راننده تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود که موجب نارضایتی مردم شده است. از طرفی در صورت اعتراض هم پاسخ رانندگان این است که صرفه اقتصادی ندارد.

این مسئله در استان قزوین هم مستثنی نیست و به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است، یکی از مسیرهای پرتردد قزوین_محمدیه است که مسافران این مسیر روزانه برای امور روزمره خود باید از تاکسی استفاده کنند.

بسیاری از شهروندان نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند، در حالی که نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا کرده است اما قانون سوار کردن دو مسافر در پشت رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل تاکسیرانی محمدیه درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار کرد: هر ساله مانند سایر مناطق کشور در نرخ‌ها افزایش قیمت داریم.

فاصله گذاری اجتماعی باید در بین تاکسیرانان رعایت شود

وی افزود: اما امسال نسبت به سال گذاشته دیر اقدام کردیم و از تیرماه نیز کرایه‌ها از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

اولادی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی باید دربین تاکسیرانان رعایت شود چراکه روزانه مردم با این وسیله نقلیه سر و کار دارند و از طرفی هم نرخ‌های جدید هیچ گونه ارتباطی با بیماری کرونا ندارد و این افزایش‌ سالانه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به این بیماری رانندگان باید به رعایت بهداشت توجه کرده و در صندلی ردیف عقب نیز دو نفر سرنشین سوار کنند و بابت دو مسافر صندلی عقب هم هیچ کرایه اضافه نباید دریافت کنند و همان کرایه مصوبی که از طریق مراجع قانونی ابلاغ شده را دریافت کنند.

اولادی عنوان کرد: نه تنها در مسیر محمدیه بلکه در تمامی خط‌های تاکسیرانی در قزوین بازرسی‌های لازم انجام می‌گیرد و با متخلفین برخورد خواهد شد که مدارک آن‌ها توقیف و جریمه نقدی صورت می‌گیرد اما متاسفانه برخی رانندگانی بی‌توجه‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی محمدیه گفت: رانندگان موظف هستند که برگه کرایه‌ها را روی شیشه ماشین بچسبانند و شماره تماس سازمان هم روی برگه درج شده تا مردم شکایات خود را اعلام کنند.

وی اذعان داشت: در بحث مسائل بهداشتی نیز به صورت ماهیانه در بین تاکسیرانی‌ها مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک توزیع شده است و همچنین پیش از فصل گرما دستکش هم ارائه شده اما با توجه به اوج گرما، استفاده از دستکش باعث بیماری پوستی می‌شود که این کالا از بسته بهداشتی حذف شد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ما واحدهای گشت و بازرسی را برای نظارت‌های شدیدتر نیز بیشتر می‌کنیم، در صورت مشاهده تخلف قطعا برخورد جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۹۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان