۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین  شهرداری الوند موظف به تعیین وضعیت روستای نصرت آباد است
کد خبر: ۳۴۳۳۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۷ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

 شهرداری الوند موظف به تعیین وضعیت روستای نصرت آباد است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شهرداری الوند موظف به تعیین وضعیت روستای نصرت آباد است.

 شهرداری الوند موظف به تعیین وضعیت روستای نصرت آباد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام قدرتی در حاشیه نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان که امروز(سه شنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: حفظ حقوق بیت‌المال و مقررات قانونی ایجاب می‌کند سهم اوقاف در نقاط مختلف شهری و روستایی طبق مقررات تحویل شود.

وی افزود: در اراضی که اوقاف سند مفروزی دارد باید از متصرفین رفع تصرف شود و در اراضی که بدون معارض در تصرف اوقاف است نسبت به اخذ سند مفروزی از طریق اداره کل ثبت و اسناد اقدام شود.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: نسبت به اراضی مشاعی در محدوده روستا کارگروهی با عضویت اداره اوقاف، بنیاد مسکن و سایر ادارات مرتبط تشکیل تا آنچه سهم مفروزی مردم و اوقاف است بر اساس توافق، اقدام و آن چه مورد اختلاف است در جلسه آتی پس از ارائه گزارش اتخاذ تصمیم شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص تغییر کاربری اراضی روستای نصرت آباد گفت: وضعیت این روستا باید مشخص شده و از ادامه ساخت و سازها در این محدوده جلوگیری شود و شش نقطه که اهالی برای تغییر کاربری درخواست داده‌اند در اختیار شهرداری الوند قرار گیرد و در کنار آن با افرادی که زمین را بر خلاف مقررات قانونی تفکیک کرده و فروخته‌اند برخورد قانونی شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص مشکل ایجاد شده در بحث املاک دولتی یادآور شد: هر شخصي که به نوعي حق دولت را نداده و موجب تضیيع حقوق دولت شود، منتظر برخورد قاطع دستگاه قضايي باشند.

وی در پایان گفت: قطعا تا حصول نتيجه مطلوب موضوع تحت بررسي و پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت؛ البته اگر اشخاصی مدعی حق باشند و اسناد و مدارکی ارائه کنند، باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان