۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۷۰۰هکتار از اراضی استان قزوین دچار حریق شد/ معرفی عوامل آتش‌سوزی‌ها به مراجع قضایی
کد خبر: ۳۴۳۳۵۵ نویسنده: علی اکبر اسداللهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۸ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل منابع طبیعی استان اعلام کرد

۷۰۰هکتار از اراضی استان قزوین دچار حریق شد/ معرفی عوامل آتش‌سوزی‌ها به مراجع قضایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: باتوجه به آموزش‌های صورت گرفته ایجاد حریق و عبور آتش از مزرعه و باغ به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و با آتش افروزی‌های عمدی و غیرعمدی برخورد جدی صورت گرفته و افراد شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

۷۰۰هکتار از اراضی استان قزوین دچار حریق شد/ معرفی عوامل آتش‌سوزی‌ها به مراجع قضایی

علی اکبر اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره آتش سوزی منابع طبیعی در شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: خوشبختانه آتش سوزی رخ داده در منطقه کلاه دره مقابل روستای فتح آباد بوئین زهرا به طور کامل اطفاء شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیروهای حفاطتی در منطقه مستقر هستند تا درصورت مشتعل شدن مجدد اقدامات لازم را انجام دهند؛ البته به درختان آسیب جدی وارد نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ابراز کرد: طی سنوات گذشته عملیات درخت کاری در این منطقه انجام شده که خوشبختانه آسیب زیادی به آن‌ها وارد نشده و بیشتر، علف‌های سبز شده دراثر بارندگی‌ها درگیر شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: میزان نهایی خسارت هنوز برآورد نشده اما به احتمال زیاد مساحتی کمتر از ۱۰۰ هکتار آسیب دیده است.

وی افزود: نیروهای مردمی از کلاه دره، آب باریک و فتح آباد درکنار همکاران منابع طبیعی، محیط زیست، پرواز هوایی، فرمانداری و مدیریت بحران حضور پررنگی در اطفاء حریق روز گذشته داشتند و درمجموع مشارکت نیروهای مردمی نسبت به سال گذشته متفاوت است و افزایش یافته است.

اسداللهی با اشاره به آتش سوزی‌های یک ماهه اخیر در منابع طبیعی گفت: در سال جاری ۸۰ فقره حریق داشتیم که ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار را دربرگرفته، این تعداد قابل توجه و زیاد است و درحال نزدیک شدن به آمار سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: بیشتر حریق‌ها در سطح کم و حتی در مساحت هزار‌، دو و پنج هزار متر بود و صرفا چهار فقره با سطح گسترده بوده که درگیری این میزان از مساحت به دلیل شرایط منطقه و باد بوده است و بدون درنظر گرفتن این موارد میزان آتش سوزی‌ها عدد قابل توجهی نیست.

معرفی عوامل۲۰ فقره حریق به مراجع قضایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: حریق‌های گسترده در بین منطقه آبیک و بوئین زهرا، شهرستان تاکستان و حاشیه جاده اتوبان رشت اتفاق افتاده و مورد اخیر هر سال دچار حریق می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط گرما در مرداد و شهریور ماه به اوج رسیده و در شرایط سخت‌تری قرار می‌گیریم؛ ابراز کرد: لازم است در این شرایط مراقبت‌ها افزایش داده شود، از طرفی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نیز تذکرات لازم در کلاس‌های آموزشی در سطح گسترده و حتی در قالب آموزش چهره به چهره با چوپانان ذکر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حریق‌ها در اثر بی احتیاطی رخ می‌دهد و با کنترل آن‌ها می‌توان آسیب‌ها را کاهش داد‌، البته آموزش‌ها به اندازه کافی انجام شده و پس از این برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به عوامل عمدی و غیرعمدی آتش سوزی‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد؛ گفت: نسبت به عوامل ایجاد آتش سوزی‌ها هیچ گونه گذشتی نخواهیم داشت و تمام افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که تاکنون ۱۵ تا ۲۰ فقره شناسایی شده که به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در پایان گفت: باتوجه به آموزش‌های صورت گرفته ایجاد حریق و عبور آتش از مزرعه و باغ به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و با آتش افروزی‌های عمدی و غیرعمدی برخورد جدی صورت می‌گیرد و افراد شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان