۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تولید ۱۳هزار دقیقه برنامه برای پیشگیری از کرونا در شبکه قزوین
کد خبر: ۳۴۳۳۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۶ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین خبرداد

تولید ۱۳هزار دقیقه برنامه برای پیشگیری از کرونا در شبکه قزوین

مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا به یکی از دغدغه‌های مهم مردم تبدیل شده و در این میان فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شفاف توسط رسانه‌ها نقش موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.

تولید ۱۳هزار دقیقه برنامه برای پیشگیری از کرونا در شبکه قزوین

حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: رسانه استانی با توجه به جایگاه و وظیفه خطیر و نقش مهم خود در ارتقای دانش و آگاهی مردم باید به عنوان نماینده افکار عمومی آحاد جامعه را با اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا و مخاطرات حضور در اجتماعات و معابر عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس آشنا کند.

وی افزود: در همین راستا سیمای مرکز قزوین در سه ماهه نخست سال جاری و تا به امروز با پخش 5200 دقیقه برنامه به این موضوع پرداخته است.

این مقام مسئول گفت: شبکه قزوین در برنامه‌های انعکاس، بوی عیدی، پسته خندان، تا آسمان، چهلستون، رنگ زندگی، سلامت مینــودری،162 شــفا خـانه، شمیم سحر، صمـــیمانه، طبیبانه، نـــفس مــــاه، نور باران و هم سفره‌ایم به موضوع اطلاع رسانی و آموزش شیوه‌های مقابله با ویروس کرونا پرداخته است.

مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: اطلاع‌رسانی شفاف و بهینه نقش مهمی در فرهنگ سازی موثر برای پیشگیری از شیوع این بیماری دارد و رادیو قزوین هم در کنار این امر با تولید و پخش مطالب آموزشی برای ارتقای آگاهی شنوندگان استان قدم بر می‌دارد.

وی افزود: رادیو قزوین هم در سه ماهه نخست امسال و تا به امروز با تولید و پخش 7600 دقیقه برنامه اعم از بخش‌ها، میان برنامه‌ها و برنامه‌های تامینی مختص اطلاع رسانی به شنونده‌ها با موضوع پیشگیری و آموزش نحوه مبارزه با ویروس کرونا در برنامه‌های تولیدی و تمام برنامه‌های زنده صبحگاهی و شبانگاهی اقدام کرده است.

این مقام مسئول گفت: پخش پیام‌های اطلاع رسانی با همین موضوع در برنامه «روی خط باشید»، گفتگو با مسئولین به نسبت اقتضاء برنامه در خصوص اطلاع رسانی لحظه به لحظه و دقیق از اخبار ستاد ملی مبارزه با کرونا و اخبار پیرامون رویدادها و تعطیلی‌ها و برنامه «کلبه مهر» هم به موضوعات پزشکی مرتبط با کرونا به این موضوع پرداخته است.

اکبری عنوان کرد: رسانه باید به عنوان نقطه ارتباط بین مردم و مسوولان اخبار و مطالب صحیح و لزوم رعایت موارد پیشگیرانه را از مسوولان ذیربط به مردم و انتظارات و انتقادات به حق و صحیح مردم را به متولیان امر منعکس کند.

اکبری تصریح کرد: معاونت خبر هم با پیروی از این الگو در سه ماهه نخست سال جاری با تولید و پخش 650 دقیقه گزارش خبری با موضوع کرونا، ارتباط زنده در هر بخش خبری با ستاد پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم در بخش گفتگوی خبری ساعت20، تولید و پخش گفتگوی ویژه خبری به صورت زنده با همین موضوع با دعوت از مسئولین امر به این موضوع پرداخته است.


وی گفت: معاونت فضای مجازی هم با تهیه و تولید پادکست با پیرامون شیوع و مبارزه با کرونا در قالب موشن گرافیک، تولید اینفوگرافیک راه‌های پیشگیری و علائم بیماری کرونا، تولید گزارش تصویری با عنوان حقایقی درباره کرونا در قالب عکس نوشت و بازتولید و انتشار برنامه تلویزیونی فرصت برتر با هدف تقطیع دروس آموزشی دوره های ابتدایی و متوسطه اول و دوم در تمامی بسترهای مجازی به این امر می‌پردازد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان