۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اقدامات نمایشی، فاتحه ورزش را می‌خواند/ جای خالی روابط‌عمومی در هیئت‌های ورزشی قزوین
کد خبر: ۳۴۳۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۶ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به حوزه ورزش استان قزوین؛

اقدامات نمایشی، فاتحه ورزش را می‌خواند/ جای خالی روابط‌عمومی در هیئت‌های ورزشی قزوین

روابط عمومی آیینه تمام نمای هر مجموعه است که با تقویت این جایگاه می‌توان اهداف، برنامه و نحوه عملکرد را به نحو احسن برای مخاطبان بازگو کرد؛ این در حالی است که متاسفانه بسیاری از هیئت‌های ورزشی استان فرد یا جایگاهی بنام روابط عمومی ندارند.

اقدامات نمایشی، فاتحه ورزش را می‌خواند/ جای خالی روابط‌عمومی در هیئت‌های ورزشی قزوین

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛_______مهدی چگینی

بدون شک اقبال مردم و جامعه ورزشی کشور به ورزش‌های پرطرفدار به دلیل حمایت‌های مالی و رسانه‌ای است و نمی‌توان فعالیت هیئت‌های ورزشی را که با امکانات محدود اجرایی می‌شود را نادیده گرفت.

اما توجه ویژه مدیران و روسای هیئت‌های ورزشی به جایگاه روابط عمومی و همچنین هماهنگی سایر کمیته‌های اجرایی به منظور اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای اقدامات صورت گرفته با بهره‌گیری از خلاقیت مدیران روابط عمومی می‌تواند جایگاه سایر رشته‌های ورزشی را در جامعه پررنگ تر کند.

‫آنچه ضرورت دارد از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد، ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با روابط عمومی مجموعه‌های ورزشی است که این ارتباط اگر صحیح و علمی انجام شود، می‌تواند اخبار دقیق و به روز از اقدامات ورزشی را در کشور پوشش دهد و جامعه را با فعالیت‌های گسترده ورزشی آشنا سازد.

‫ضمن اینکه روابط عمومی‌های حوزه ورزشی کشور نباید نگاه سیاسی به ورزش و جایگاه آن در جامعه داشته باشند.

محمد بهرامی فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به سرعت انتشار اخبار در جهان اظهار کرد: در دنیای فعلی که اخبار به صورت دقیقه و ثانیه‌ای از اتفاقات مختلف مخابره می‌شود متاسفانه بسیاری از هیئت‌های ورزشی استان قزوین فرد یا جایگاهی بنام روابط عمومی ندارند.

وی افزود: در شرایط عادی و نبود کرونا، هر فعالیت هیئت ورزشی می‌تواند خبر مهمی باشد که قابلیت چاپ و انتشار دارد، اما عدم آگاهی اکثر مسئولان هیئت‌ها از جایگاه خبر و روابط عمومی باعث شده تا بسیاری از اخبار بدست مردم نرسد.

این فعال رسانه‎ای گفت: ضربه این عدم آگاهی در وهله نخست متوجه خود هیئت‌ها است. آمار و اطلاعات ورزشکاران و مربیان، آمار مسابقات و مدال‌های کسب شده، تعداد نفرات بیمه شده، وضعیت شهرستان‌ها، معرفی قهرمانان و مدال‌آوران و جلسات مختلف برگزار شده در هیئت‌ها قابلیت اطلاع رسانی دارند که این وظیفه روابط عمومی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه می‌بینیم که بسیاری از هیئت‌ها از این جایگاه بی‌اطلاع بوده و بعضا آمار و اطلاعات ناقص به رسانه‌ها ارائه می‌دهند.

فهمیه حسن نایبی دیگر فعال حوزه رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: روابط عمومی در کنار نقش اصلی خود در ارتباطات، وقتی در حوزه ورزش مطرح می‌شود باید با  رشته ورزشی مربوطه کاملا آشنا باشد؛ چراکه به عنوان حلقه ارتباط یک هیئت ورزشی با مردم بوده و باید هنر توسعه و تعمیم ورزش در جامعه را داشته باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی در حوزه ورزش باید صادقانه و دور از نگاه سیاسی و تعصبات جناحی برای ارتباط با تمام اقشار جامعه تلاش کند.

به گزارش صبح قزوین؛ مخاطبان رشته‌های ورزشی نیز متشکل از دو گروه خاص و عام هستند و از آنجا که مخاطب عام را مردم عادی جامعه تشکیل می‌دهند؛ لذا نگاه روابط عمومی باید به این گروه متفاوت و مردمی‌تر باشد.

محمد فرحی مسئول روابط عمومی هیئت شنای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین گفت: روابط عمومی، هنر است که اجرای زیبای آن فعالیت پرتلاش یک هنرمند را می‌طلبد.

وی افزود: روابط عمومی آیینه تمام نمای هر مجموعه است که با تقویت این جایگاه می‌توان اهداف، برنامه و نحوه عملکرد را به نحو احسن برای مخاطبان بازگو کرد.

این فعال رسانه‌ای استان بیان کرد: روابط عمومی در صورتی که اشراف کامل به امور دستگاه متبوع داشته باشد، بهترین رابط بین مدیریت و مخاطبان خواهد بود تا کم و کاستی‌ها را با کاوش در بین افکار عمومی جمع‌بندی کرده و زمینه را برای رفع آنها فراهم آورد.

وی ادامه داد: مدیر روابط عمومی در صورتی که به عنوان تبلیغاتچی دستگاه و یا مجیزگوی مدیر مربوطه شناخته شود، باید فاتحه آن دستگاه را خواند؛ چرا که افکار عمومی علاقه‌ای به شنیدن تعریف و تمجید ندارد و تکرار این رویه تاثیر عکس بر ذهن آحاد جامعه خواهد گذاشت.

فرحی بیان کرد: متاسفانه برخی از مدیران علاقه شدیدی به مطرح شدن توسط روابط عمومی دارند و مدیران روابط عمومی ناآگاه نیز با انجام رفتارهای غیرتخصصی به جای مطلع کردن مدیران بالادستی، وظیفه اصلی خود را فراموش کرده و صرفا دست به کارهای نمایشی می‌زنند.

وی اضافه کرد: این رویه را می‌توان با نگاهی به پورتال‌های اطلاع رسانی به وفور مشاهده کرد که فقط عکس و اسم بالاترین مقام هر مجموعه در تمام اخبار دیده می‌شود که بدون محتوا و فاقد عناصر و ارزش‌های خبری است.

این مقام مسئول در پایان از مسئولان روابط عمومی هیئت‌های ورزشی خواست، در بیان عملکرد هیئت‌های ورزشی رعایت انصاف را در دستور کار قرار دهند و بیش از اینکه دنبال بزرگ‌نمایی باشند در اخبار خود به دنبال راهکاری برای توسعه و ترویج ورزش در سطح جامعه حرکت کنند که این هدف با هنرمندی امکانپذیر خواهد بود.

‫به گزارش صبح قزوین؛ امید است نگاه تخصصی به جایگاه روابط عمومی در هیئت‌های ورزشی و توجه ویژه رسانه‌های جمعی بتواند نقش به سزایی در انعکاس رویدادهای ورزشی ایفا کند.

انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان