۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جهانگیری سال ۹۹: دولت ۳ و نیم میلیون شغل ایجاد کرده/ جهانگیری، انتخابات ۹۶: اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد
کد خبر: ۳۴۳۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۶ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

خبری از کارستان نیست

جهانگیری سال ۹۹: دولت ۳ و نیم میلیون شغل ایجاد کرده/ جهانگیری، انتخابات ۹۶: اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد

این روزها که قیمت ها ترمز بریده است و قیمت سکه از مرز ده میلیون تومان گذشته است بازهم مردم به یاد اظهارات جهانگیری که بیان کرده بود « ملت مگر یادتان رفته قیمت دلار لحظه‌ای عوض می‌شد؟» می افتند.

جهانگیری سال ۹۹: دولت ۳ و نیم میلیون شغل ایجاد کرده/ جهانگیری، انتخابات ۹۶: اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛این روزها دولتمردان تعریف و تمجید های مختلفی از عملکرد دولت دوازدهم دارند اما برآیند بازار اقتصادی و وضعیت معیشت مردم چندان تعریفی ندارد. آنچه این روزها شاهد آن هستیم حتی در دولت های روحانی هم در حال رکورد شکنی است و قیمت سکه رقم عجیب 10 میلیون تومان را به راحتی رد کرد و دلار نیز در کانال 20 میلیون تومان در حال نوسان است. اقلام مختلفی از جمله مرغ و برنج و تخم مرغ که از جمله کالاهای اساسی و مصرفی مردم هستند نیز به شدت رو به گرانی رفته اند. 

اخیرا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی در اظهار نظری قابل توجه از اشتغال زایی میلیونی دولت خبر داده است.

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اولویت‌های کشور گفت: «اولویت ما در ابتدا «سلامت مردم» و سپس «تامین معیشت» است. همچنین باید از اشتغال موجود صیانت کنیم در این ۷ سال با توجه به شرایط و محدودیت‌ها ۳ و نیم میلیون شغل ایجاد شده است.»

 اظهارات وی درباره اشتغالزایی میلیونی یادآور دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است. درسال 96 بود که «محمد باقر قالیباف» با طراحی سامانه کاریابی وعده داد اگر مردم به وی اعتماد کنند و رای دهند، سالی یک میلیون شغل در کشور ایجاد می کند.

این موضوع باعث واکنش شدید جهانگیری شد. معاون اول روحانی که به عنوان کاندیدای پوششی در این انتخابات شرکت کرد و در انتها با حمایت از «حسن روحانی» از انتخابات کنار رفت، در سخنانی گفت: « برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.»

وی با بیان این که شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: «اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.»
 

اما صد روزی از این سخنان اسحاق جهانگیری نگذشته بود که وی در مراسم روز ملی استاندارد، استانداردهای آماری را جابه‌جا کرد و مدعی شد که در ۶ ماهه نخست همان سال یک میلیون و ۴۹۸هزار شغل توسط دولت دوازدهم ایجاد شده است: «در فصل بهار امسال ۷۰۳ هزار شغل ایجاد شد و به من اطلاع دادند که در فصل تابستان ۷۹۵ هزار شغل ایجاد شده است.»

به نوعی دولتمردان سعی می کنند با تاکتیک همیشگی حرف درمانی افکارعمومی را اداره کنند. اخیرا رئیس جمهور بیان کرده بود که دوران دولتهای یازدهم و دوازدهم دوران گشایش و پیشرفت بود و همچنین «علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز در برابر انتقاداتی که نسبت به افزایش سرسام آور قیمت ها و وضعیت ناگوار معیشتی مردم به پاستور نشینان شده بود بیان کرد: « اگر این دولت نبود وضعیت صد برابر از این خراب تر بود.»

همزمان با این وضعیت، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور- ۳ تیر ۹۹- بجای عذرخواهی از مردم و تلاش ویژه برای بهبود اوضاع، با طعنه و کنایه گفت:«کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است اما برخی افراد قیاس به نفس می‌کنند و این موضوع را حرفی گزاف می‌پندارند و تصور می‌کنند که چون خودشان توانایی مدیریتی ندارند، مدیران کشور نیز توانمند نیستند!»
 

جهانگیری، دولت را «مجموعه مدیران توانا» نامیده و منتقدان را افرادی ناتوان خطاب کرده است. البته این اولین باری نیست که معاون اول روحانی نسبت به منتقدان موضع شدیدی اتخاذ می کند. در سالهای گذشته بود که وی بیان داشت در مدت کوتاهی (5دقیقه) به همه انتقادات علیه دولت می توان پاسخ داد. 

با این حال این روزها که قیمت ها ترمز بریده است و قیمت سکه از مرز ده میلیون تومان گذشته است، بازهم مردم به یاد اظهارات جهانگیری که بیان کرده بود « ملت مگر یادتان رفته قیمت دلار لحظه‌ای عوض می‌شد؟» می افتند. واقعیت این است که کشور نیاز به مدیریتی منسجم و کارآمد خصوصا در حوزه اجرایی دارد و با ارائه آمار و ارقام هایی که مردم چندان آنرا احساس نمی کنند، نمی توان وضعیت کشور خصوصا در حوزه اقتصادی را سامان بخشید.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان