۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاهش ۶۳ درصدی پرونده‌های معوق در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۶ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان خبرداد

کاهش ۶۳ درصدی پرونده‌های معوق در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۶۳ درصدی پرونده‌های معوق در دادگستری استان خبر داد.

کاهش ۶۳ درصدی پرونده‌های معوق در قزوین

حجت الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل "رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها" از سوی ریاست قوه قضائیه، از دی ماه سال گذشته تاکنون 63 درصد پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون از 12 هزار و 910 پرونده به هشت هزار و 137 فقره پرونده رسیدگی شده و تعیین تکلیف شده‌اند.

مقام ارشد قضائی استان در خصوص به کارگیری اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی‌های قضائی گفت: بازرسی‌های دوره‌ای و مستمر با استفاده از کارگروه بازرسی تخصصی از شعب و حضور کارمندان قضایی و اداری شعبه‌ها خارج از ساعت اداری از جمله اقداماتی بود که سبب کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق در دادگستری استان شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح نمود: تهیه بسته دادرسی الکترونیک به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در قالب تشکیل جلسات از طریق پیام‌رسان‌ های داخلی، تشکیل جلسات از طریق ارتباط تلفنی و برگزاری دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان نیز در کاهش آمار پرونده‌های معوق نقش به سزایی دارد که در صورت توسعه و تامین منابع مالی و الزام همکاران آثار مثبت آن بیش از گذشته روشن خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان