۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طبق مستندات پرونده تاجگردون، نمایندگان عدالتخواه نمی‌توانند اعتبارنامه‌اش را تأیید کنند
کد خبر: ۳۴۳۳۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۵ ساعت: ۹:۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

طبق مستندات پرونده تاجگردون، نمایندگان عدالتخواه نمی‌توانند اعتبارنامه‌اش را تأیید کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم موارد و مستندات پرونده آقای تاجگردون نشان می‌دهد که نمایندگان عدالتخواه و انقلابی نمی‌توانند اعتبارنامه ایشان را تأیید کنند.

طبق مستندات پرونده تاجگردون، نمایندگان عدالتخواه نمی‌توانند اعتبارنامه‌اش را تأیید کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد «مبارزه با فساد را نمی‌توان به بهانه‌های مختلف متوقف کرد، بلکه لازم است به پیروی از مشی امیرالمؤمنین(ع) با فساد در هر لباس و در هر جایگاهی برخورد کرد چرا که مماشات با مفسدان هرگز جایز نیست».

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَیَا قَوْمِ أَوْفُواْ الْمِکْیَالَ وَالْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ وَلاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءهُمْ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِی الأَرْضِ مُفْسِدِینَ ﴿هود/۸۵﴾

اى قوم من، پیمانه و ترازو را به داد تمام دهید و حقوق مردم را کم ندهید و در زمین به فساد سر برمدارید...

فساد به هر شکل و قالبی، اصلی‌ترین عامل تباهی و ویرانی هر جامعه‌ای می‌تواند باشد. چه انواع فساد اجتماعی و مشغول شدن به هواهای نفسانی و رواج بی‌بندوباری که تمدن اسلامی اندلس را به ورطه سقوط کشاند و چه فساد اقتصادی و مفسده‌های حکمرانی که در طول تاریخ چه بسیار تمدن‌هایی را آلوده کرد و باعث نابودی‌شان شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز مبارزه با اشکال گوناگون فساد در جامعه، از بیم خطری که تمدن اسلامی ما را تهدید می‌کند، نه یک شعار صرف که تکلیفی واجب و ضروری است. مبارزهٔ با فساد، دمیدن روحی تازه در کالبد جامعه و چشاندن طعم گوارای عدالت به مردم و طعم تلخ مجازات به خیانت‌کاران، امانت‌ناشناسان و سوءاستفاده کنندگان است.

بر این باورم که مبارزه با فساد را نمی‌توان به بهانه‌های مصلحت، دوستی، آشتی و حتی خویشاوندی متوقف کرد و بلکه لازم است به پیروی از مشی امیرالمؤمنین (ع) با فساد در هر لباس و در هر جایگاهی برخورد کرد چرا که مماشات با مفسدان هرگز جایز نیست.

این بیانیه می‌افزاید: بدون شک، این مسیر سخت، پرسنگلاخ، صعب العبور و دشوار است و مبارزه با مفسدان و با ذات فساد پرهزینه است و مقاومتی با تمام وجود و ظرفیت را می‌طلبد. با علم به چنین دشواری‌هایی مجلس یازدهم پای در گود خلع ید مفسدان نهاده است. چه با بستن راه‌ها و پرکردن خلاءهای قانونی، چه با چند برابر کردن نظارت‌ها چه با حمایت تمام قد از سوت‌زنان و چه با خلع ید از کسانی که نشان داده‌اند امانت‌دار مردم نیستند.

مجلس یازدهم مبارزه با فساد را از درون ساختار خودش شروع کرده، بحث اصلاح آیین نامۀ داخلی، بحث طرح شفافیت آرای نمایندگان و حساسیت در تأیید اعتبارنامه‌ها مصادیقی از این موضوع هستند. اینجانب نیز با قاطعیت اعلام می‌کنم موارد و مستندات پرونده آقای تاجگردون نشان می‌دهد که نمایندگان عدالتخواه و انقلابی نمی‌توانند اعتبارنامه ایشان را تأیید کنند.

این بیانیه در پایان تصریح می‌کند: این تنها یک نمونه از مصادیقی است که نمی‌توان در برابر آن با مماشات رفتار کرد. اینجانب عزم جدی در برخورد با فساد و حمایت از مردم غیور کشورم، کیان و آبروی اسلام دارم و به همه هموطنان به ویژه مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز می‌گویم ان شاءالله با پیگیری دقیق و بدون مماشات مجلس شورای اسلامی از آزمون فردا سربلند بیرون خواهد آمد.

فاطمه محمدبیگی
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان