۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تسلط بر منابع زیرزمینی خاورمیانه انگیزه اصلی تاسیس اسرائیل/ ایجاد روز قدس توسط امام خمینی امید مبارزه در فلسطین را زنده کرد
کد خبر: ۳۴۳۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

تسلط بر منابع زیرزمینی خاورمیانه انگیزه اصلی تاسیس اسرائیل/ ایجاد روز قدس توسط امام خمینی امید مبارزه در فلسطین را زنده کرد

حجت الاسلام علی قابل گفت:در سال ۵۸ امام خمینی(ره) با مطرح کردن روز قدس در جهان، امید را به دل فلسطینی ها بازگرداند و هدف غربی ها از ایجاد دولت جعلی اسرائیل تسلط بر منابع زیرزمینی خاورمیانه بود.

تسلط بر منابع زیرزمینی خاورمیانه انگیزه اصلی تاسیس اسرائیل/ ایجاد روز قدس توسط امام خمینی امید مبارزه در فلسطین را زنده کرد

حجت الاسلام علی قابل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، در تشریح ماجرای تاریخی شکل گیری غزه اظهار داشت: قدس شریف دارای 35  قرن قدمت تاریخی است و این مکان هم مورد عنایت یهود و هم مسحیت و مسلمانان بوده است.

وی افزود: برخی گفته اند بنای اولیه شهر را حضرت سلیمان بنا نهاد برخی هم معتقدند فرزند حضرت نوح(ع) آن را بنا نهاد و حضرت داود و سلیمان آن را تکمیل کردند؛ این شهر محل دفن بسیاری از پیامبران الهی است و پیامبر گرامی اسلامی(ص) تا 17 ماه بعد از هجرت نیز به سمت این شهر یعنی بیت المقدس اقامه نماز می کرد که بعدها به سمت مکه تغییر کرد.

153391_516

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه اهمیت بیت المقدس برای مسلمانان به دلیل این است که محل معراج پیامبر بوده است اذعان داشت: یهودیان نیز به دلیل این ادعا که حضرت سیلمان آن را بنا نهاده و مسحیان نیز به دلیل محل تولد حضرت عیسی در این شهر و محل عبادت مادر وی برایش ارزش قائل هستند.

وی با بیان اینکه بیت المقدس محل احترام تمام ادیان توحیدی است گفت: البته این مکان در طول تاریخ دستخوش تحولات بوده اما بعد از پیروزی اسلام در زمان خلیفه دوم این شهر به دست مسلمانان تصرف شد با اینحال مسیحیان و یهودیان کمی هم در آنجا بودند اما اسلام دین غالب بود که در اواخر قرن پنجم جنگ های صلیبی روی داد و این شهر به مدت 91 سال در دست آنها بود که بسیاری از جنایات را در آن مرتکب شدند.

قابل ادامه داد: در سنه 54 صلاح الدین ایوبی این شهر را دوباره به دامان اسلام بازگرداند از آن زمان به بعد دست مسلمانان بود البته تعدادی از مسیحیان و یهودیان در کنار مسلمانان به دور از جنگ زندگی آرامی داشتند، اما همزمان با جنگ جهانی اول انگلیسی ها سعی کردند اعراب را که تحت نفوذ دولت عثمانی در آن دوره بودند تحریک کرده و با حمایت از آنها ایجاد شورش کردند.

وی با بیان اینکه دولت عثمانی که مرکز خلافت اسلامی بود با تحریک غربی ها تجزیه شد و دولت های مختلفی شکل گرفت ابراز داشت: سرانجام این منطقه را خود انگلیسی ها تحت تصرف قرار دادند و سوریه و حجاز از آن جدا شد و بعدها یهودی را با خرید زمین در این منطقه سکونت داند و جمعیت آنها به تدریج زیاد شد و با تحریک انگلیس دست به شورش علیه اعراب زدند و آنها را از این منطقه راندند و حکومت یهود شکل گرفت.

ل (5)

این کارشناس سیاسی افزود: این منطقه فلسطین نشین همواره مورد جدال بوده است و در حال حاضر بیش از 60 سال است جدال قدس وجود دارد، دولت جعلی اسرائیل در سال 1948 تشکیل شد و مسلمانان را در مناطق کرانه رود اردن و سوریه و ارودوگاهها آواره شدند و فلسطینی ها به تریج پی بردند نمی توانند روی کمک کشو.
رهای عربی دیگر حساب کنند تا سرزمین مادری خود را پس بگیرند.

وی ادامه داد: اعراب به دلیل رابطه سیاسی با انگلیس به دنبال منافع خود بودند نه فلسطین برای همین این مسلمانان خودشان سازمانهای چریکی و سیاسی راه انداختند اما بعد از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل این عرب ها با کنار گذاشتن مسئله فلسطین عملا پشت افلسطین را خال کردند و قرارداد ننگین کمپ دیوید توسط انور سادات با اسرائیلی ها بسته شد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در قزوین به حضور عرفات در شکل گرفتن قرارداد اُسلو اشاره کرد و گفت: این قرارداد منجر به این شد که دو قطعه کوچک نوار غزه و کرانه باختری رود اردن که در حال حاضر مقر حکومت ابومازن که جانشین عرفات است در اختیار مسلمانان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت آواره فلسطین که بیش از 60 سال است کشته می دهد هرگز از آرمان های خود دست برنداشته است اما استعمارگران از به وجود آوردن اسرائیل هدف دیگری داشتند آنها یهودیان را از اکناف عالم جمع کردند و یک غده سرطانی را در این منطقه ایجاد کردند تا دستی برای چپاول منابع غنی زیرزمینی در خاورمیانه داشته باشند.

ghods-0603-mm1

قابل با بیان اینکه جنگ های متمادی اسرائیل با فلسطینی ها با سکوت اعراب منطقه مواجه بوده است یادآور شد: در کنار سکوت اعراب مرتجع منطقه اسرائیل دست به ترور بزرگان اسلام و رهبران فلسطینی زده است و روی این دو قطعه از سرزمین فلسطینی کشتار عظیمی به راه انداخته است تا ریشه اسلام را در این مناطق از بین ببرد.

وی ابراز داشت: اعراب مسلمان فلسطینی با این وضعیت دچار ناامیدی شده بودند حتی این زمزمه ها مطرح بود که آمریکا هزینه ای به کشورهای عربی بدهد تا مردم فلسطین را تقسیم کرده و در کشورشان سکونت دهند و به تدریج آنها را در ملت های منطقه هضم کنند که این مسئله بعد از قراداد کمپ دیوید شروع شده بود، اما امام خمینی(ره) در سال 58 با مطرح کردن روز قدس در جهان امید را به دل فلسطینی ها بازگرداند.

این مسئول روز قدس را عامل ایجاد روحیه در بین مسلمانان فلسطینی برشمرد و اذعان داشت: روز قدس روز عزت اسلام است که توسط امام راحل آن انرژی نهفته در جهان اسلام به صحنه آمد و این جمعیت آواره زجر دیده دوباره امیدوار شده و از مکتب های کمونیستی و لیبرالیستی برگشت و روی به الله لاکبر اسلام آورد.

وی ظهور و بروز جریانات جهاد اسلامی، حماس و گردان های قدس و عزالدین قصام اثر حرکت امام خمینی(ره) در منطق برشمرد و گفت: منطقه غزه یک حوزه کوچک و بسته است و بزرگترین محل تجمع انسانی در جهان می باشد و از نظر بزرگترین نفوس در حدود یک میلیون و هشتصد هزار جمعیت در یک منطق کوچک ساکن هستند که از یا از طریق دریا و یا از طریق مصر باید رفت و آمد داشته باشند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: کشور مصر به دلیل پایبندی به قرارداد کمپ دیوید گذرگاه خود را بسته و از طریق دریا هم اسرائیلی ها مسیر حرکت را بسته اند و از آن طرف سرزمین اشغالی فعلی اسرائیل است و این جمعیت در عین مظلومیت محصور هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به فلسطینی ها هویت و امید برای ایستادگی داده است اظهار داشت: امروز می بینیم در جنگ های فلسطینی ها با اسرائیل افسانه شکست ناپذیری صهیونیست ها از بین رفته است و هر دفعه با شروع جنگی در این منطقه این سران اسرائیلی بوده اند که به التماس برای قبول آتش بست افتاده اند تا به تجدید قوا بپردازند و مسلمانان بیشتری را به شهادت برسانند.

37260_729

قابل این دوره از جنگ اسرائیل در ماه رمضان را شقی ترین نوع زورگویی در جهان دانست و تصریح کرد: اسرائیل با جنایت هایش در منطقه فلسطین نشان داد به هیچ قانون و تعهدی پایبند نیست و با استفاده از سلاح های ممنوعه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را هم در مقابل سکوت سران مدعی حقوق بشر زیر پا می گذارد آنها چندسال پیش با ابومازن قرارداد کردند که با تاسیس کشور فلسطین شهرک سازی نکنند اما به آن عمل نکردند.

وی در ادامه گفت: در حال نزدیک شدن به یادگار امام راحل یعنی روز قدس هستیم که لازم است همه مسلمانان مخصوصا ایرانیان عزیز که همیشه پشتیبان اصلی مسلمانان غزه بوده اند با همتی عظیم به صحنه بیایند و از مظلوم دفاع کنند؛ پیامبر(ص) فرموده اند اگر کسی صدای استمداد مسلمانی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست و امام علی(ع) نیز فرموده، برای مظلوم یاور و برای ظالم دشمن باشید.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین هم ریشه دینی و هم عِرق انسانی و مسلمانی دارد خاطرنشان کرد: مردم جهان نباید به توقفی که در کشورهای عربی ایجاد شده توجه داشته باشند زیرا این افراد حیات شان وابسته به استکبار است و به فرموده رهبری برای ماندگاری خود به آمریکا باج می دهند.

وی ادامه اداد: در قضیه داعش که در سوریه و عراق به جنایت می پردازند مشخص شد که اعراب با غربی ها هم پیمان شده اند و حتی این مسئله را پوشش خبری نمی دهند؛ امروز همه ما وظیفه داریم از این ملت مظلوم دفاع کنیم و بیشترین حمایت هم در این 35 سال از سوی مردم ایران برای این مظلومین تاریخ بوده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در قزوین در پایان تاکید کرد: همانطور که حمایت های مردمی در سوریه مثمرثمر واقع شد باید زمینه ای فراهم شود تا به این زخم های جانکاه در فلسطین پایان داده شود و یک قدرت قوی این سگ هار را سر جای خود بنشاند همه ما مسلمانان به اندازه ای که در توان ماست باید حامی مظلوم باشیم.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان