۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخی آمارهای فعالیت‌های قرآنی در قزوین واقعی نیست
کد خبر: ۳۴۳۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۲ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

برخی آمارهای فعالیت‌های قرآنی در قزوین واقعی نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در برخی موارد آمارهایی که در رابطه با فعالیت‌های قرآنی ارائه می‌شود، واقعی نیست و باید نظارتی در این امر از سوی متولیان امور قرآنی صورت گیرد.

برخی آمارهای فعالیت‌های قرآنی در قزوین واقعی نیست

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی در یکصد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مسئولان استانی در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارها و برنامه‌های جدی ما تشکیل اتاق همکاری است که سبب می‌شود هر هفته جلساتی با نمایندگان ادارات مختلف در بخش‌های مختلف، قرآنی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: در برخی موارد آمارهایی که در رابطه با فعالیت‌های قرآنی ارائه می‌شود، واقعی نیست و باید نظارتی در این امر از سوی متولیان امور قرآنی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: باید جلساتی در این راستا با نهادهایی همچون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و دیگر نهادهایی که در این عرصه مسئولیت دارند، برگزار شود تا بتوانیم نتایج قابل قبولی در عرصه‌های قرآنی داشته باشیم.

زهرایی با اشاره به موضوع استفاده از فناوری نوین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: یکی از موضوعات که در روزهای شیوع کرونا مورد توجه مسئولان قرار گرفت، این بود که از ظرفیت فناوری نوین به خوبی مطلع شدند و با توجه به این ظرفیت باید در این عرصه برنامه‌های جدی و هدفمندی داشته باشیم.

زهرایی، احیای جلسات قرآنی را با اهمیت دانست و افزود: شیوع ویروس کرونا روال فعالیت‌های مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده است، مؤسسات قرآنی بخش زیادی از درآمدشان، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن‌آموزان تأمین می‌شود.

یکی از مشکلات مساجد، برخوردهای سلیقه‌ای و چندگانه است

وی عنوان کرد: بسیاری از مؤسسات با مشکلات فراوانی به ویژه مشکل مالی رو‌به‌رو هستند و برای تامین بودجه برای اجاره ساختمان و فضای محل فعالیت خود مشکل جدی دارند.

زهرایی گفت: از زمانی که وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای تأکید کرد مردم از حضور در اماکن پرتجمع پرهیز کنند، فعالیت‌های قرآنی استان هم دچار چالش جدی شد. قطعا پیامدهای تعطیلی و بسته بودن درازمدت مؤسسات قرآنی تبعات نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مساجد اشاره و اظهار کرد: مساجد فاقد مدیریت واحد است و تقریبا ۲۰ نهاد مختلف در مسجد حضور دارند که از فضای مسجد برای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات مساجد، برخوردهای سلیقه‌ای و چندگانه است. ما باید یک صدایی را در مسجد تقویت کنیم زیرا کار جزیره‌ای کردن موجب دور شدن جوانان از مساجد می‌شود.

وی در پایان گفت: در برخی از مساجد، افراد صرفا کهنسالان می ببینیم و درغالب ساعات بجز وقت نماز درهای مسجد بسته است. مسجد در شرایط کنونی جامعه ما (ویروس کرونا) نقش اثرگذار خود را نشان داد اما متاسفانه کارکرد آن در بقیه سال تنها محل برگزاری نماز است؛ از این رو تعیین یک نهاد مستقل می‌تواند موجب احیای دوباره مسجد شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان