۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تبدیل غزه به میدان تشخیص حق از باطل/ سال سقوط آمریکا از ابر قدرتی جهان پیش بینی شده است
کد خبر: ۳۴۳۲۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/کارشناس سیاسی تصریح کرد:

تبدیل غزه به میدان تشخیص حق از باطل/ سال سقوط آمریکا از ابر قدرتی جهان پیش بینی شده است

دکتر محمد امیدی با بیان اینکه غزه میدان تشخیص حق از باطل است گفت: اندیشمندان فراوانی مدعی این هستند که کشورشان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و حتی سال سقوط از ابر قدرتی جهان را برای آمریکا پیش بینی کرده اند.

تبدیل غزه به میدان تشخیص حق از باطل/ سال سقوط آمریکا از ابر قدرتی جهان پیش بینی شده است

محمد امیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، درباره عملکرد اسرائیل در نوار غزه اظهار داشت: جنایات اسرائیل که با حمایت آمریکا  در غزه در حال نمایش است یک مسئله جدید و تازه ای نیست و قطعا برای آخرین بار هم نخواهد بود.

وی افزود: سوالی که با مشاهده این جنایات به ذهن خطور می کند توجه به این مسئله می باشد که چرا صهیونیست ها در این برهه از زمان دست به این جنایت ها می زنند؟ دیدگاه آنها این است که در حال حاضر یک فرصت طلایی برایشان به وجود آمده است که غزه را تحت تصرف خود قرار دهند و می توان این فرصت طلایی را از چند جهت مورد بررسی قرار داد.

استاد دانشگاه بین الملل قزوین در ادامه اذعان داشت: اسرائیلی ها احساس می کنند جهان اسلام درگیر یک جنگ نیابتی است که نظام سلطه جهانی با سردمداری آمریکا بر جهان اسلام و نظام مقاومت تحمیل کرده است.
سوریه درگیر بحران است؛ در گذشته مرکز کلیه گروه های مقاومت فلسطینی دمشق بود و در حال حاضر از آنجا منتقل شده و سوریه به حد کافی قابلیت کمک را ندارد.

وی ادامه داد: کشور عراق که بازوی دیگر مقاومت است درگیر جنگ نیابتی است که جریان سلفی و تکفیری و بعثی از سوی صهیونیست های بین الملل و نظام سلطه ماموریت ضربه زدن به جهان اسلام را پیدا کرده اند.
این مسئله شرایطی را برای اسرائیل به وجود آورده است که احساس می کند گروه های فلسطینی تنها هستند.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه اهرم، دیگر اخوان المسلمین در مصر بود که دچار شکست شدند تصریح کرد: جریان غربگرا در حال حاضر در مصر روی کار آمده و رئیس جمهوری نظامی و آموزش دیده توسط غربی ها دارد که  با جریان مقاومت سازگاری ندارد و مشاهده می کنیم که راه کمک به فلسطین که گذرگاه رفع بود بسته شده و محاصره فلسطینی ها تنگ تر شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: از سوی دیگر غربی ها به سرمداری آمریکا و کشورهای اروپایی و سران مرتجع عرب گروه داعش را به وجود آورده اند که همه برای کمک به اسرائیل مجهز شده اند و فرصتی به وجود آمده تا این یهودیان کافر به لحاظ مادی احساس کنند جریان مقاومت در فلسطین تنها مانده است.

امیدی با بیان اینکه خود سران جریان مقاومت یعنی حماس در بحث سوریه مرتکب اشتباه شدند خاطرنشان کرد: برخی از افراد حماس از جریان های تکفیری که در سوریه علیه بشار اسد به مخالفت پرداخته بودند حمایت کردند البته بعدها متوجه اشتباه خود شدند اما قدم اشتباهی بود که برداشته شد و غربی ها فکر کردند جریان مقاومت مانند ایران و حزب الله مانند گذشته حامی فلسطینی ها نیست.

وی گفت: همه این مسائل باعث شده است اسرائیلی ها دچار اشتباه محاسباتی شوند و فکر کنند می توانند در این زمان کار غزه را یکسره کنند.
آنها فکر می کردند می توانند با موشک های غزه مقابله کنند ولی این اتفاق نیفتاد و هر روز که از جنگ غزه می گذرد به تعداد موشک هایی که به سرزمین های اشغالی چون تلاویو و حیفا پرتاب می شوند افزوده می شود و جریان مقاومت قوی تر خواهد شد.

این کارشناس سیاسی جنایات ماه رمضان امسال در غزه را در تاریخ بی سابقه برشمرد و اذعان داشت: طرح آتش بسی که مصری ها پیشنهاد آن را دادند یک طرح اسرائیلی بود که صهیونیست ها برای بیرون رفت از هجمه های که در شهرهایشان داشتند این طرح را به میدان آوردند تا از مهلکه نجات پیدا کنند اما خوشبختانه حماس این طرح را قبول نکرد.

وی در ادامه افزود: می توان گفت تمام کشورهای عرب به جز سوریه و عراق و سودان با اسرائیل هماهنگ هستند و برای نابودی فلسطین حمایت های مالی و نظامی می کنند.
در این شرایط صهیونیست ها دست به حمله زمینی زده اند که در این طرح برگ برنده تنها دست اسرائیل نیست بلکه جریان مقاومت نیز پیشتازی هایی دارد زیرا در حمله هوایی و بمباران امکانات اسرائیلی ها بیبشتر است و فلسطینی ها سیستم پدافند هوایی ندارند.

استاد تاریخ دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: نکته دیگر این است که فلسطینی ها پناهگاه ندارند و به این نوع از جنگ ها با دشمن عادت کرده اند و ترسی از دشمن ندارند اما صهیونیست ها مدت هاست که در پناه گاه ها زندگی می کنند و زندگی اداری و اقتصادی آنها مختل شده است.

وی به توصیه ای از آیات قرآن اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من جریان مقاومت در فلسطین در این دوره هم پیروز می شود زیرا این سفارش خدای متعال است که اگر مسلمانان در مقابل ظالمین مقاومت و صبر و ایستادگی کنند پیروز خواهند شد و در این میان غزه میدان تشخیص حق از باطل شده است.

امیدی ادامه داد: در غزه یک طرف همه ظالمین با تمام زشتی ها و امکاناتی که از سوی ارتجاع عرب به آنها تزریق می شود و در یک سوی دیگر جریان مقاومت با کمترین امکانات در حال ایستادگی است و این نمایش قدرت حق علیه باطل زمان است.

وی علت مخالفت غرب با کشورهای حامی جمهوری اسلامی را رخداد انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: قضیه فلسطین در قبل از انقلاب به فراموشی سپرده شده بود امام خمینی(ره) مسئله قدس را اصلی مهم برای جهان اسلام برشمرد و  با این تفکر فلسطینی ها بیدار شدند.
انقلاب اسلامی جریانی به نام بیداری اسلامی به راه انداخت که نظام سلطه را به ذلت کشانده است.

این استاد علوم سیاسی ادامه داد: در گذشته لبنان حیات خلوت اسرائیل و آمریکا بود ولی در حال حاضر با حضور حزب الله لبنان که تحت تاثیر انقلاب اسلامی شکل گرفته است این کشور مقابل اسرائیل قد علم کند.
همچنین غربی ها در عراق با هزینه هنگفت آّبروی دموکراسی غرب را بردند که بسیاری از اندیشمندان غربی اعتراف کرده اند که ما بعد از این با شعار دموکراسی و حقوق بشر نمی توانیم بر جهان مسلط شویم.

وی با بیان اینکه هدف غربی ها از ایجاد بحران در جهان و مدیریت آن تامین منافع خودشان است خاطرنشان کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث شده که تمام شعارهای آزادی و دوموکراسی و حقوق بشر غربی ها رنگ پوچی به خود بگیرد زیرا انقلاب ایران سنگرهای نظام سلطه را در جهان فتح کرده است.

استاد دانشگاه بین الملل قزوین گفت: غربی ها در عراق هزینه های کلانی کردند اما حکومتی در آنجا ماندگار شد که هم تفکر ایران اسلامی است.
در حال حاضر هم دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی این است که خواستگاه انقلاب اسلامی در کشور ماست و جریانی را رقم زده که تفکر باطل غربی ها را مورد هجوم قرار داده و بین ملت های مسلمان و غیر مسلمان حامی پیدا کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا مانند گذشته یک قطب قدرتمند در نظر افکار عمومی جهان نیست ابراز داشت: اندیشمندان فراوانی مدعی این هستند که کشورشان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و حتی سال سقوط از ابر قدرتی جهان را برای آمریکا پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان