۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بودجه اختصاصی به قزوین در حوزه کرونا بسیار ناچیز است/ قوانین گمرگ و سودهای مزاحم بانکی دومانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران
کد خبر: ۳۴۳۲۵۱ نویسنده: رجب رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۲ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

بودجه اختصاصی به قزوین در حوزه کرونا بسیار ناچیز است/ قوانین گمرگ و سودهای مزاحم بانکی دومانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: برخی از قوانین گمرک‌ها در حوزه‌ی واردات مواد اولیه و سود‌های بانکی مزاحم، روند فعالیت سرمایه‌گذاران را تضعیف می‌کند که برخی از این قوانین نیازمند اصلاحات است.

بودجه اختصاصی به قزوین در حوزه کرونا بسیار ناچیز است/ قوانین گمرگ و سودهای مزاحم بانکی دومانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران

رجب رحمانی در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی صبح‌ قزوین؛ با اشاره به وضعیت بودجه استان قزوین اظهار کرد: رتبه‌ی استان قزوین در ستون بودجه کشور بیست و هفتم است و تفاوت بودجه‌ی استانی که رتبه هفدهم را دارد با استان قزوین حدود ۸ الی ۹ میلیارد تومان است که این مسئله خیلی نگران کننده نیست.

وی افزود: عوامل متعددی در میزان دریافت بودجه‌ی کشور از جمله جمعیت و مساحت موثر است و با توجه به ظرفیت‌های استانی می‌توان گفت مردم قزوین سالانه ۲ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند، همچنین اختصاص هزینه‌ی دولت برای مسائل مدیریتی هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اذعان کرد: ما در مجلس ششم ضریب برخورداری استان قزوین در خصوص مالیات‌های پرداختی را از ۳۵ درصد به ۶۷ درصد رساندیم.

وی گفت: استان قزوین با وجود سهد نهب، سد بالاخانلو و سد طالقان از ظرفیت‌های خوب و اعتبارات ملی خوبی برخوردار است که برخی از طرح‌های استان قزوین از این راه تامین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص سه درصدی درآمد نفت ابراز کرد: حدود سه درصد از درآمد نفتی کشور به استان‌ها تعلق می‌گیرند که بنا به وضعیت استان از نظر برخوردار بودن و محرومیت استان‌ها به میزان یک سوم و دو سوم تقسیم می‌شود.

قول وزیر بهداشت برای افزایش بودجه سلامت

وی در ادامه بیان کرد: دوسوم درآمد حاصل از نفت تنها به ۱۸ استان محروم تعلق می‌گیرد و استان قزوین به علت دارا بودن وضعیت نسبتا مناسب و برخوردار بودن نسبت به سایر استان‌ها از یک سوم درآمد نفتی برخوردار می‌شود.

رحمانی اذعان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در سفر ایشان به قزوین، این استان ظرفیت خوبی از جهات مختلف اعم از کشاورزی و صنعت داراست که اگر بودجه‌ی مناسبی به استان تخصیص داده شود استان قزوین قابلیت تامین مزایای بسیاری در سطح کشور را دارد.

وی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاران در استان قزوین بیان کرد: وجود برخی ضعف‌های قوانینی خواه ناخواه موجب دلسردشدن برخی سرمایه‌گذاران می‌شود، از سوی دیگر برخی از قوانین گمرک‌ها در حوزه‌ی واردات مواد اولیه و سود‌های بانکی مزاحم، روند فعالیت سرمایه‌گذاران را تضعیف می‌کند که برخی از این قوانین نیازمند اصلاحات است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در بحث کرونا بیان کرد: حدود یک درصد از ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص دارد که البته در توزیع و تقسیم این ارزش نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی پایان گفت: اعتباراتی که در خصوص کرونا به قزوین اختصاص داده شده پاسخگوی نیاز استان نیست و کم است که البته در این خصوص وزیر بهداشت قول جبران این مسئله را به ما داده‌است.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان