۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاهش ۲۵درصدی پرونده‌های قضایی آبیک
کد خبر: ۳۴۳۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۰ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان آبیک مطرح کرد

کاهش ۲۵درصدی پرونده‌های قضایی آبیک

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته در دادگاه انقلاب و عمومی پرونده‌های قضایی با کاهش ۱۵ درصدی از هزار و ۶۹۲ پرونده به هزار و ۴۴۸ مورد رسیده است.

کاهش ۲۵درصدی پرونده‌های قضایی آبیک

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ داوود قلعه‌قوند در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که امروز(سه شنبه) در مجتمع فرهنگی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عبادت رب و خدمت به خلق از عوامل رستگاری هستند و وظیفه مسئولین خدمت به خلق است و این ویژگی از اوصاف مسئولین به شمار می‌آید.

وی در ادامه به بیان تعداد پرونده‌های قضایی این شهرستان پرداخت و افزود: در سال ۹۸ تعداد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف شش هزار و ۹۳۰۰تومان پرونده وارده بود که نسبت به سال ۹۷ با شش هزار و ۵۷۱ پرونده کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در دادسراها نیز به هزار و ۳۸۵ مورد و تعداد پرونده‌های دادگاه عمومی از نه هزار و ۶۲۴ مورد به هشت هزار و ۶۴۲ مورد و معادل ۱۱ درصد کاهش یافته، در مجموع نیز پرونده‌ها کاهش ۹ درصدی داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ابراز کرد: سه ماهه نخست امسال در مقایسه با این بازه زمانی سال گذشته تعداد پرونده‌های حل اختلاف از ۱۳۹۰ به هزار و ۳۱ پرونده و معادل ۲۶ درصد کاهش یافته، در دادسراها نیز سه هزار و ۵۱۷پرونده با کاهش ۳۰ درصدی به دو هزار و۴۶۲ مورد رسیده است.

وی اذعان کرد: در دادگاه انقلاب و عمومی با کاهش ۱۵ درصدی از هزار و ۶۶۹ پرونده به هزار و ۴۴۸ مورد رسیده، درمجموع نیز در حوزه قضایی شهرستان با کاهش ۲۵ درصدی شش هزار و ۵۹۹ مورد به چهار هزار و ۹۴۱ مورد رسیده است.

برای اصلاح مردم، باید از خود و دستگاه قضایی آغاز کرد

این مقام مسئول عنوان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم دارای اهمیت است و دعای یک قاضی و مردم، اصلاح خود و انسجام و وحدت بین مسئولین شهرستانی در این راستا تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم که توسط رئیس کل به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده، مبارزه با فساد است؛ زیرا مفسد مانند ویروس کرونا مسری است و دستگاه‌های قضایی و نظارتی برای مبارزه باید از خود شروع کنند.

قلعه قوند بیان کرد: مبارزه با فساد در هر دستگاه و با هر مقام و منصبی جزو اقدامات ما در سال جاری است که به طرز جدی آن را دنبال می‌کنیم، البته دنبال عیب جویی از مسئول نیستیم، اما جایی که فساد جسورانه انجام شود با آن مقابله می‌کنیم.

وی درباره اجرای حدود الهی گفت: امیدواریم سرقت و سرقت دارای شرایط حد، نداشته باشیم، اما وظیفه دستگاه قضایی اجرای حدود الهی است، در همین راستا نسبت به اجرای حدود نیز عزم خواهیم داشت، زیرا مفسد و مجرم باید از قاضی و دستگاه قضایی ترس داشته باشد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک عنوان کرد: ایجاد اعتماد عمومی بالاترین سرمایه اجتماعی است و به همین دلیل رسیدن به این نقطه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای اصلاح مردم، باید از خود و دستگاه قضایی آغاز کرد.

وی ادامه داد: وظیفه شناسی و انجام وظیفه ازجمله ویژگی‌های متقین است و با انسجام و وحدت دشمن و استکبار نمی‌تواند در ما تاثیرگذار باشد؛ همچنین باید توجه داشت که قانون همان اجرای عدالت است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان