۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۵۰ درصد تاکسی‌های قزوین فرسوده است/ خداحافظی با تاکسی‌های پیکان در آینده نزدیک
کد خبر: ۳۴۳۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۰ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین:

بیش از ۵۰ درصد تاکسی‌های قزوین فرسوده است/ خداحافظی با تاکسی‌های پیکان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: هدف‌گذاری ما این است که در آینده نزدیک شاهد جشن خروج تاکسی‌های پیکان از چرخه تاکسیرانی قزوین باشیم.

بیش از ۵۰ درصد تاکسی‌های قزوین فرسوده است/ خداحافظی با تاکسی‌های پیکان در آینده نزدیک
اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره فرسودگی ناوگان تاکسیرانی قزوین اظهار کرد: اکنون بیش از 50 درصد از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین، یعنی تعداد هزار و 850 دستگاه تاکسی فرسوده است.

وی افزود: درواقع در سال 1400 نیز 75 درصد یعنی دو هزار و 703 دستگاه از ناوگان ما فرسوده خواهد شد و در سال 1408، صددرصد ناوگان شهر قزوین فرسوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر قزوین با بیان اینکه تاکسی‌های مدل سال 89 به پایین ناوگان ما فرسوده است، گفت: در گام اول مدل 83 به پایین را برای نوسازی هدف‌گذاری کرده‌ایم که از این تعداد 280 دستگاه پیکان است.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف‌گذاری ما این است که در آینده نزدیک شاهد جشن خروج تاکسی‌های پیکان از چرخه تاکسیرانی قزوین باشیم که در این راستا برای تاکسیرانان بحث تسهیلات و وام کم بهره و بخشودگی عوارض را در دستور کار داریم.

عرشیان عنوان کرد: پیشنهاد ما برای خودروهای بالای 90، تسهیلات 35 میلیونی با چهاردرصد بهره و بخشودگی عوارض و هزینه‌های شهرداری است و
کسانی که خودروهای مدل 90 به پایین می‌گیرند نیز تسهیلات 25 میلیونی و بخشودگی عوارضی را مد نظر داریم.

در شهر قزوین هزار تاکسی اضافه و مازاد وجود دارد

وی اضافه کرد: اگر کسی خودروی نارنجی داشته باشد و بخواهد خودروی خود را از ناوگان اسقاط و از چرخه خارج شود نیز پنج میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر قزوین یادآور شد: نگاه ما در سازمان از سال 90 سیر صعودی در افزایش تعداد تاکسی‌ها بود، اما هدف ما از سال 90 به بعد کاهش تاکسی‌های شهر قزوین است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهر قزوین هزار تاکسی اضافه و مازاد وجود دارد، اذعان کرد: در بحث سفرهای درون شهری، سهم سفر شهر قزوین 40 درصد است و باتوجه به میزان تقاضای سفر مردم قزوین ما سه هزار و 650 دستگاه تاکسی داریم که عملا هزار دستگاه مازاد است.

عرشیان تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید به طرف کاهش ناوگان پیش رویم، باید کمک کنیم که ناوگان فرسوده را جمع‌آوری کنیم چراکه طبق مطالعات یک خودروی پیکان 10 برابر خودروی سمند بالای مدل 90 آلودگی تولید می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: هدف ما این است که تاکسی‌های فرسوده رها شده را جمع‌آوری کنیم؛ به طوری که حدود 200 خودروی فرسوده در باغات و پارکینگ‌ها دپو شده و استفاده نمی‌شوند و در چرخه تاکسیرانی حضور ندارند؛ بلکه صاحبانشان فقط از کارت سوخت و امتیازات دیگر آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان