۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تمام راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید تا سال ۱۴۰۰ آسفالت شوند/ اجرای پروژه‌های راه قزوین با تهاتر نفت
کد خبر: ۳۴۳۲۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۹ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر راه در بازدید از الموت:

تمام راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید تا سال ۱۴۰۰ آسفالت شوند/ اجرای پروژه‌های راه قزوین با تهاتر نفت

وزیر راه و شهرسازی گفت: لازم است برای تامین و تزریق منابع مالی، فعالیت‌هایی که در تقدم یک قرار دارند را در اولویت قرار دهیم و نباید روستاهای بالای ۵۰ خانوار از آسفالت محروم باشند.

تمام راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید تا سال ۱۴۰۰ آسفالت شوند/ اجرای پروژه‌های راه قزوین با تهاتر نفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد اسلامی در پایان بازدید خود از پروژه‌ها و راه‌های الموت شرقی که امروز(دوشنبه) در رجائی دشت برگزار شد، اظهار کرد: لازم است برای تامین و تزریق منابع مالی فعالیت‌هایی که در تقدم یک قرار دارند را در اولویت قرار دهیم و نباید روستاهای بالای ۵۰خانوار از آسفالت محروم باشند.

وی در ادامه افزود: وجود این شرایط در استان عقب افتادگی به شمار می‌آید و باید در اولویت یک استان قرار گرفته و ۲۰ روستای موجود با این وضعیت مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اولویت دوم ما روستاهایی با ۲۰خانوار است که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌ها طرح ارتقای کیفی روکش آسفالت وجود دارد که باید این ظرفیت به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: تمامی راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید تا سال ۱۴۰۰ آسفالت شوند و هرگونه عقب ماندگی در این زمینه باید توسط راهداری و راه و شهرسازی مورد پیگیری قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق تبصره ۱۹ این فرصت فراهم است که با مشارکت بخش خصوصی ایجاد مجتمع تفریحی و اقامتی و همچنین توجه به معماری و شهرسازی در این مناطق استان اجرا شود، زیرا استعداد و ظرفیت فاخری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان در منطقه الموت به تحول رسید.

اسلامی ادامه داد: در واقع با ظرفیت تبصره ۱۹ و پیگیری فعالیت ترکیبی باعث جذب سرمایه، اشتغال و توسعه در منطقه می‌شود و توجه به آسفالت‌های تخریب شده ضرورت دارد و نباید به تعویق بیفتد.

وی اذعان کرد: درباره ادامه اجرای راه رحیم آباد به کلاچای و راه تنکابن و همچنین سایر پروژه‌های عمرانی استان در حوزه راه می‌توان با ظرفیت قانونی موجود که وزیر نفت نیز آن را پذیرفته است، مطالبات قرارگاه را در قالب تهاتر نفت پیگیری کرد.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: یکی از الزامات اجرای تهاتر در اولویت بودن پروژه در دستگاه‌های اجرایی و پیشرفت بالای ۸۰درصد برای آن است و پروژه‌های قزوین از این امکان برخوردارند و برای عملی شدن آن باید گواهی سازمان برنامه اخذ شود.

وی در پایان بیان کرد: تجهیز و نوسازی ادوات راهداری در طرح‌های ما قرار دارد و با کمک استاندار نیز بودجه‌ای برای این کار تخصیص می‌دهیم که لازم است برای تهیه آن اولویت‌ها و ضرورت‌های مورد نیاز مردم درنظر گرفته شود.

ضرورت تامین ۱۰۰میلیارد بودجه برای بهبود جاده‌های استان

در ادامه لطف الله سیاهکلی ابراز کرد: دو راه ورودی به منطقه وجود دارد که شامل جاده قسطین لار و بهرام آباد است و هر دو به شدت فرسوده و نیازمند روکش آسفالت است.

وی افزود: ما خواستار اصلاح جاده‌ها هستیم، زیرا در کنار نامناسب بودن آسفالت به دلیل مشکلاتی از قبیل رانش زمین خودروها در این مسیر به شدت آسیب می‌بینند، بودجه استانی برای این کار درنظر گرفته شده و بودجه کشوری نیز نیاز است.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: اصلاح جاده‌های روستایی نیازمند ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن به وضعیت خوب است و برای رسیدن به حداقل قابل قبول نیز ۱۰۰میلیارد نیاز است که در مناطق، آبیک، طارم و کوهین باید اختصاص یابد تا راه‌های این مناطق نیز اصلاح شود.

450 میلیارد برای اصلاح جاده‌های خاکی الموت نیاز است

در ادامه این بازدید فاطمه محمدبیگی عنوان کرد: ۷۰۰کیلومتر راه خاکی در استان وجود دارد که ۴۲۰ کیلومتر آن در الموت قرار دارد و بیش از ۴۵۰میلیارد برای اصلاح آن‌ها نیاز است.

وی افزود: البته مثلث مردم، نماینده و دولت بخوبی در استان شکل گرفته و این زنجیره قوی برای آبادانی این خطه به یاری شما می‌آید.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: در زمینه ماشین آلات حداقل ۱۰قلم ماشین آلات سنگین برای ایستگاه‌های راهداری نیاز است.

وی در پایان گفت: قزوین شاهرگ حیاتی ایران به شمار می‌آید و راه‌های آن به لحاظ پدافندی دارای اهمیت است و درصورت بروز مشکلات احتمالی در حوادث معین تهران و ۱۱ استان دیگر است، بنابراین قزوین در سایر استان‌ها نیز نقش دارد و از این رو خواستار اختصاص بودجه ملی برای توسعه استان هستیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان