۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲۰۰ واحد مسکن برکت در قزوین ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۱۸۳ نویسنده: مرتضی فرخی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۹ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان:

۱۲۰۰ واحد مسکن برکت در قزوین ساخته می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در قزوین گفت: ستاد اجرایی در طرح مسکن برکت ساخت ۱۲۰۰ واحد در شمال شرق ناحیه شهری مهرگان را برعهده گرفته که یکی از بی‌نظیرترین سایت‌های پروژه ساخت مسکن در کشور است.

۱۲۰۰ واحد مسکن برکت در قزوین ساخته می‌شود

مرتضی فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به ساخت مسکن در قزوین اظهار کرد: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال گذشته، مبنی بر ضرورت ورود جدی در حوزه تولید مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخت 50 هزار واحد مسکونی را با هدف کمک به رفع نیاز جامعه به مسکن بر عهده گرفت که سهم استان قزوین 1200 واحد درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تمام واحدها به صورت ویلایی 90 متری و شمالی در دو طبقه دارای حیاط، در قالب طرح اقدام ملی ساخته می‌شود.

فرخی افزود: مقدمات عملیات اجرایی طرح مسکن برکت در استان قزوین انجام شده و 600 واحد در قالب سه مناقصه که هر یک شامل 200 واحد مسکونی است برگزار و برندگان معرفی شده‌اند.

وی عنوان کرد: اکنون آماده‌سازی سایت در حال انجام است و در هفته‌های آینده اجرای فونداسیون آغاز می‌شود؛ همچنین 600 واحد بعدی نیز طی چند ماه آینده به مناقصه گذاشته می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان طی دو سال واحدهای این طرح را تکمیل کرده و در قالب قرارداد در اختیار افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و از طرف وزارت راه و شهرسازی و مسکن به ستاد اجرایی معرفی می‌شوند؛ قرار می‌دهد.

بهره‌مندی از هویت هنری شهر مینودری در اجرای این پروژه

وی درباره نوع واحدهای ساخته شده در این طرح گفت: در این پروژه اصول شهرسازی و معماری و استانداردهای مهندسی به بهترین شکل پیاده سازی می‌شود و بی‌شک یکی از بی‌نظیرترین سایت‌های پروژه ساخت مسکن در کشور است.

فرخی ادامه داد: در این پروژه با رعایت معماری ایرانی و اسلامی و استفاده از ترکیب سنگ و آجر در ساخت‌نما، تلاش می‌شود هویت هنری شهر مینودری در این معماری‌ها به کار گرفته شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام قزوین اضافه کرد: همچنین فروش قیمت تمام شده عرصه و اعیان واحدها در پروژه مسکن برکت به متقاضی بدون اخذ ارزش افزوده، این پروژه را منحصر به فرد کرده است.

وی با اشاره به امکانات این سایت عنوان کرد: فضای سبز کاملا مناسب، بازار محلی، بازارچه ورودی سایت، مسجد و اماکن مذهبی، اماکن اداری و انتظامی و آموزشی در مقاطع مختلف برای این پروژه درنظر گرفته شده و تلاش شده ورودی و خروجی براساس معماری دقیق انجام شود.

این پروژه برای ما منفعت مالی به همراه نداشته است

این مقام مسئول افزود: تصویب نقشه‌ها در مجموعه‌های فنی استان انجام شده و با همکاری معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی و شهرداری منطقه در وضعیت خوبی قرار داریم و امیدواریم در بازه زمانی تعریف شده پروژه به اتمام برسد.

وی ابراز کرد: براساس نظر آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ستاد اجرایی در اجرای این پروژه حتی یک ریال نیز منفعت اقتصادی نخواهد برد، این پروژه برای ما منفعت مالی به همراه نداشته و قیمت تمام شده ساخت به همراه قیمت تمام شده عرصه در سبد خریدار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: درواقع این پروژه، به منظور کمک به اقشار متوسط به پایین جامعه و کمک به دولت در تامین نیاز مسکن جامعه و در راستای عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب مد نظر است.

وی عنوان کرد: در انجام این پروژه با استفاده از تجربه‌های گذشته استان تلاش می‌شود این پروژه، با کمترین ضریب نقص اجرا شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان قزوین با بیان ویژگی منحصر به فرد مسکن برکت استان گفت: قزوین تنها استانی است که زمین را نیز به قیمت تمام شده بسیار مناسب و نازل به خریدار می‌فروشد؛ درواقع قیمت تمام شده و نهایی زمین در اقساط چند ساله به متقاضی ارائه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: در مجموع عرصه و اعیان برای خریدار خواهد بود و متقاضی در این زمینه دغدغه‌ای نخواهد داشت که این مهم از ویژگی‌های بی نظیر مسکن برکت استان قزوین به شمار می‌آید.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان