۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مشکلات خبرنگاران قزوین را قانونی پیگیری می‌کنم/ جای خالی نظام صنفی مطبوعات
کد خبر: ۳۴۳۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۸ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

مشکلات خبرنگاران قزوین را قانونی پیگیری می‌کنم/ جای خالی نظام صنفی مطبوعات

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: در حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات نامه‌ای به استاندار قزوین خواهم نوشت و وام‌ها و مشکلات معیشتی این عزیزان را پیگیری می‌کنم و برگزاری نشست اعضای خانه مطبوعات با استاندار را مطالبه خواهم کرد.

مشکلات خبرنگاران قزوین را قانونی پیگیری می‌کنم/ جای خالی نظام صنفی مطبوعات

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی در دیدار با اعضای خانه مطبوعات که در دفتر این نماینده مجلس برگزار شد؛ اظهار کرد: اصحاب رسانه انسان‌های آزاده عصر هستند، زیرا درواقع افرادی که رسالت اطلاع رسانی را با صداقت و بدون جهت گیری خاص انتخاب می‌کنند، جزء آزادگان هستند.

وی ادامه داد: در آخرالزمان حفظ ایمان همچون نگاه داشتن آتش بر کف دست است، رسالت اطلاع رسانی به جامعه و خبرنگاری با تمام حواشی و هزینه‌هایی که به دنبال دارد، بسیار دشوار بوده و می‌توان گفت از مصادیق نگه داشتن ایمان در آخرالزمان است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس درباره حمایت از فعالان رسانه‌ای استان قزوین ابراز کرد: در حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات نامه‌ای به استاندار قزوین خواهم نوشت و وام‌ها و مشکلات معیشتی این عزیزان را پیگیری می‌کنم و برگزاری نشست اعضای خانه مطبوعات با استاندار را مطالبه خواهم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا به مطبوعات نیز آسیب وارد کرد، در این راستا تلاش می‌کنیم تا برای تسریع در پرداخت وام‌ها و حل مشکلات علاوه بر درخواست از استاندار با هماهنگی اداره کل ارشاد استان نیز تمهیداتی درنظر گرفته شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: لازم است نظام صنفی مطبوعات همچون سایر مشاغل که تحت نظر و زیر رده‌های وزارت خانه‌ها و سازمان‌های خاصی هستند‌ تعریف شده باشد، البته ماهیت این شغل به نوعی امنیتی بوده و سخت است.

وی ادامه داد: بررسی نظام رسانه کشورهای هم تراز اسلامی و همچنین کشورهای اروپایی نیز می‌تواند برای تعریف برنامه‌ها و قوانینی برای حمایت حوزه مطبوعات کمک کننده باشد.

محمدبیگی در پایان گفت: موضوع مسکن فعالان رسانه‌ای استان را می‌توان در اتاق فکرهایی مورد بررسی قرار داد که طرح مسکن جوانان ویژه مشاغل مختلف می‌تواند یکی از راه‌کارهای این موضوع باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان